تمدید نام‌نویسی متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر
کد خبر: 4039355
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

تمدید نام‌نویسی متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تمدید طرح پالایش و نام نویسی متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر خبر داد.

حمیدرضا عشریه، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،حمیدرضا عشریه، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: آیین‌نامه پیشین بیمه فعالان قرآنی مورد بازنگری قرار گرفت و در نهایت آیین‌نامه جدید با عنوان «آیین‌نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» تدوین شد.

وی با بیان اینکه طرح پالایش اعضا فعلی و ثبت‌نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر تا 15 اسفندماه تمدید شده است، افزود: معاونت قرآن و عترت به عنوان متولی فعالان حوزه قرآن و عترت، اقدام به برنامه‌ریزی جهت انجام طرح پالایش ۱۰ هزار فعال قرآنی عضو صندوق کرده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به لزوم معرفی اعضای پالایش شده تا پیش از پایان سال، امکان تمدید مجدد مهلت مراجعه به سامانه حمد مقدور نیست.

عشریه تصریح کرد: بر اساس این آیین‌نامه فعالان قرآن و عترت در 11 گروه اصلی شامل؛ قاریان و مرتلان قرآن کریم، حافظان قرآن کریم، حافظان کل نهج‌البلاغه و یا صحیفه سجادیه، اساتید، مدرسان و مربیان قرآن و عترت، خادمان، چهره‌ها و پیشکسوتان قرآن کریم، مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، داوران مسابقات قرآن کریم، فعالان حوزه آوا‌ها و نغمات دینی، فعالان حوزه آوا‌ها و نغمات دینی، طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم افزار‌های قرآن و عترت و مفسران، مترجمان، پژوهشگران و مصحّحان قرآن کریم دسته‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به عضویت ۵۴۳ فعال قرآن و عترت استان مازندران در صندوق اعتباری هنر، افزود: کلیه فعالان قرآن و عترت عضو صندوق می‌بایست از روز یکشنبه اول اسفندماه با مراجعه به سامانه حمد به آدرس qia.ir اقدام به ثبت نام مجدد بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در «آیین‌نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» کنند.

عشریه به احتمال حذف برخی از غیرفعالان حوزه قرآن و عترت خبر داد و اظهار کرد: در این طرح، آئین‌نامه جدید پالایش اعضای صندوق اعتباری هنر در حوزه قرآن و عترت را خواهیم داشت از این رو مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان که دارای پروانه ثبتی هستند باید در سامانه حمد ثبت نام کنند و هرگونه مسئولیت در گروه ۴ «اساتید، مدرسان و مربیان قرآن و عترت» بر عهده مدیران مؤسسات قرآن و عترت است.

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان گفت: با اﺟﺮای اﻳﻦ ﻃﺮﺡ زمینه ﺧﺪﻣﺖ‌ﺭﺳﺎنی ﺑﻬﺘﺮ ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻻﻥ ﺣﻮﺯﻩ ﻗﺮﺁﻥ و ﻋﺘﺮﺕ با همکاری و یاری مدیران و فعالان مؤسسات قرآنی ﻓﺮاﻫﻢ می‌شود.

انتهای پیام
captcha