مراسم تجلیل از مقام‌آوران قرآنی مدافع سلامت نهاجا برگزار شد
کد خبر: 4016919
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
در مجتمع پزشکی نیروی هوایی ارتش؛

مراسم تجلیل از مقام‌آوران قرآنی مدافع سلامت نهاجا برگزار شد

مقام‌آوران قرآنی عرصه سلامت نهاجا در مسابقات سراسری قرآنی آجا و نهاجا، تجلیل شدند.

تجلیل از مقام‌آوران قرآنی مدافع سلامت نهاجا برگزار شدبه گزارش ایکنا، مراسم تجلیل از مقام‌آوران عرصه سلامت در مسابقات سراسری قرآن آجا و نهاجا در قالب محفل انس با قرآن همراه با گرامیداشت شهید مدافع سلامت، شهیدنوراحمد محمدی، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش، امیرسرتیپ دوم پزشک جاوید صمدی، رئیس بیمارستان بعثت نهاجا، فرماندهان و کارکنان، صبح امروز، هفتم آذرماه در مجتمع پزشکی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

طی این مراسم، حجت‌الاسلام قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا ضمن تشکر از مجاهدت‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش در مقابله با ویروس کرونا، با اشاره به حدیث ثقلین گفت: قرآن و عترت آخرین و مهمترین وصیت پیامبر اکرم(ص) بوده و ما به عنوان شیعه باید مراقب باشیم که این گنجینه‌های هدایت، مهجور نماند، چرا که احادیث بسیاری داریم که در قیامت، قرآن از امت پیامبر(ص) به علت مهجوریت خود شکایت می‌کند.

وی افزود: از زبان خود قرآن بارها اشاره شده است که در این کتاب شکی نیست و قرآن، کتاب نور، شفا، هدایت و صراط مستقیم است. این در حالی است که بسیاری از دانشمندان و بزرگان دینی و علمی، حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش خود را قابل اطمینان صد در صدی نمی‌دانند.

قاضی با اشاره به احوالات ملاصدرا و دانشمندان بزرگ جهان، گفت: عرفا و دانشمندان بزرگی چون ملاصدرا، ابوعلی ‌سینا، امام محمد غزالی و دیگر علما، به این امر تصریح کرده‌اند که در درک و شناخت اهمیت قرآن و استخراج علوم و مبانی دینی و علمی از قرآن، دیر عمل کرده‌اند و و دیر متوجه شده‌اند.

حجت‌الاسلام قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن در هیچ کاری از خدا و قرآن نباید سبقت گرفت و باید تقوا پیشه کرد، افزود: در طول تاریخ ثابت شده است که یکی از عوامل اختلاف در مکاتب اسلامی، پیشی گرفتن از امر خدا و رسول اوست، تقوا فراتر از پرهیزکاری و در واقع یک حالت صیانت است که در شرایط سخت، انسان را از لغزش حفظ می‌کند.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا بیان کرد: اگر ما قرآن را رهبر و قائد خود قرار دهیم و دستورالعمل‌های آن را در تمام ابعاد و شئون زندگی اجتماعی و شخصی به ویژه در زمینه سبک زندگی، پیاده کنیم، به سعادت دنیوی و اخروی خواهیم رسید.

قاضی ضمن تقدیر از مقام‌آوران قرآنی در کسب رتبه‌های برتر نهاجا و آجا، گفت: شما قرآنیان و اهل قرآن، علاوه بر تلاش در این زمینه‌ها باید قرآن را در زندگی خود الگو و اسوه قرار دهیم، چرا که با این کار برکات در زندگی نازل می‌شود.

حسن ختام این مراسم تجلیل از مقام‌آوران مسابقات سراسری قرآن آجا و نهاجا بود. 

انتهای پیام
captcha