جهاد اسلامی: رژیم اشغالگر در پی تحریک احساسات مسلمانان است
کد خبر: 4016879
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

جهاد اسلامی: رژیم اشغالگر در پی تحریک احساسات مسلمانان است

جهاد اسلامی فلسطین تصمیم رئیس رژیم صهیونیستی برای ورود به مسجد ابراهیمی را چالشی آشکار برای احساسات مسلمانان و جرقه‌ای برای روشن شدن آتش خشم منطقه خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین ورود غیرقانونی رئیس رژیم صهیونیستی به مسجد ابراهیمی را در راستای نقشه‌های این رژیم برای یهودی‌سازی شهر الخلیل خواند و گفت که  همه با تمام قدرت با این اقدام خصمانه مقابله می‌کنند.
طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری ضمن هشدار درباره پیامدهای این تعرض رئیس رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام چالشی آشکار برای احساسات مسلمانان و جرقه‌ای برای روشن شدن آتش خشم منطقه است.

عزالدین دشمن صهیونیستی را مسئول کامل عواقب هتک حرمت به مسجد ابراهیمی خواند و گفت: ما یادآور می‌شویم که دشمن صهیونیستی و همه دنیا در پاسخ به ورود غیرقانونی شارون به مسجدالاقصی در سپتامبر 2000 به راه افتاد، زیرا آزادگان و دلاور مردان ملت فلسطین اجازه نمی‌دهند تلاش‌ها برای تعرض به مقدساتشان بی‌پاسخ بماند.
 عزالدین از اهالی کرانه باختری و شهر الخلیل و عشایر آنجا و جوانان شجاع آن خواست فرصت را از رژیم اشغالگر برای پیشبرد طرح های شهرک سازی و یهودی‌سازی سلب کنند.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی گفت: مسجد ابراهیمی از جایگاه ویژه و قداست بالایی برخوردار است و پس از مسجدالاقصی از مهم‌ترین مساجد محسوب می‌شود و یکی از جلوه‌های تمدنی تاریخ این سرزمین مبارک و مقدس است و رژیم اشغالگر هیچ حق و جایگاهی در آن ندارد.
عزالدین در پایان گفت: در طول تاریخ مناقشه فلسطین و اشغالگران در الخلیل اهالی اینجا به تکلیف خود در صیانت از امانت مسجد ابراهیمی و دفاع از آن عمل کردند و حالا نیز از این امانت محافظت خواهند کرد و صدای خود را در مخالفت با هتک حرمت و یهودی‌سازی مسجد ابراهیمی بالا خواهند برد.
 اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی قرار است امروز برای روشن کردن نخستین شمع در مسجد ابراهیمی به مناسبت آنچه عید تلمودی حنوکا خوانده می‌شود، در رأس جمعی از شهرک‌نشینان صهیونیست وارد این مسجد شود.

مسجد ابراهیمی به مناسبت عید حنوکاتا یک هفته دیگر به روی مسلمانان بسته شده و بخش قدیمی قدس هم امروز شاهد استقرار نظامیان صهیونیست برای تأمین امنیت ورود غیر قانونی رئیس رژیم صهیونیستی به مسجد است.
انتهای پیام
captcha