مصری‌ها از این هفته برای عمره اعزام می‌شوند
کد خبر: 4016766
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

مصری‌ها از این هفته برای عمره اعزام می‌شوند

مقامات حج و عمره عربستان سعودی به شهروندان مصری اجازه داده‌اند از چهارشنبه این هفته برای انجام مناسک عمره با پرواز مستقیم وارد جده شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، معاون امور حج و عمره وزارت حج و عمره عربستان تاریخ اجرای پروازهای عمره از مصر را اعلام کرد.

هشام سعید دیروز شنبه در گفت‌وگو با سایت مصراوی گفت: تصمیم گرفته شد از ابتدای ماه دسامبر درهای سفر عمره برای مصری‌ها باز شود و تمام جزئیات مربوط به افتتاح  پروازها و عمره از مصر روز یکشنبه در نشستی خبری که وزارت حج عربستان سعودی برگزار می‌کند، اعلام خواهد شد.

وزارت کشور عربستان سعودی پنجشنبه گذشته اعلام کرد که از ساعت 1 بامداد روز چهارشنبه، یکم دسامبر(10 آذر) به شهروندان شش کشور اجازه ورود مستقیم به عربستان سعودی را می‌دهد بدون اینکه نیاز باشد آنها 14 روز را در کشور دیگری در قرنطینه باشند با این شرایط که پس از ورود به عربستان پنج روز را در قرنطینه بمانند.

وزارتخانه حج و عمره عربستان اعلام کرد که خدمت جدیدی از طریق اپلیکیشن‌های «اعتمرنا» (Eatmarna) و «توکلنا»(Towakkalna) برای ثبت‌ نام متقاضیان عمره خارجی فراهم کرده است. امکان استفاده از این خدمت جدید پس از ثبت نام در پلتفرم قدوم (Quddum) ممکن خواهد بود.

وزارت حج و عمره با همکاری سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان، از راه‌اندازی سرویسی خبر داد که به زائران خارج از کشور اجازه می‌دهد برای مجوز عمره و نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی درخواست دهند.

این وزارتخانه از تمام کاربران خواست تا برنامه‌های توکلنا و اعتمرنا را به‌روز رسانی کنند.

ماه گذشته وزارت کشور عربستان کاهش محدودیت‌ها را از جمله محدودیت‌هایی که در مسجد‌الحرام در مکه و مسجد‌النبی در مدینه اعمال می‌شد، اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha