برگزاری سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با حافظان قرآن
کد خبر: 4016760
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
بحرالعلوم خبر داد:

برگزاری سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با حافظان قرآن

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم از برگزاری سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با حافظان قرآن خبر داد و گفت: در این نشست‌ها تلاش خواهد شد تا از نظرات صاحب‌نظرانی که در کمیته‌ها و کارگروه‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن عضو نیستند، بهره‌مند شویم.

محمدمهدی بحرالعلوم مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم

محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری سلسله جلسات هم‌اندیشی با حافظان قرآن کریم ذیل ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، گفت: این جلسات در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود و مقرر شده است تا جایی که افراد صاحب‌نظر حضور داشته باشند، استمرار داشته باشد.

وی به فعالیت‌ کمیته‌های مختلف در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امکان عضویت تمامی صاحب‌نظران عرصه حفظ قرآن در کمیته‌ها وجود ندارد و همین محدودیت باعث بیرون ماندن برخی از افراد کارشناس از دایره هم‌اندیشی می‌شود، لذا تصمیم گرفته شد تا این موضوع در قالب جلسات هم‌اندیشی پیگیری شود.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اظهار کرد: این جلسات تعریف شده است تا صاحب‌نظرانی که عضو کمیته‌ها نیستند علاوه بر اطلاع یافتن از فعالیت‌های ستاد، نظرات خود را نیز بیان کنند، ضمن اینکه اگر در بین آنها افراد توانمند حضور داشته باشد در پروژه‌های مختلف به همکاری دعوت می‌شود.

بحرالعلوم با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن هم اکنون نیز با عده زیادی از افراد ارتباط دارد، گفت: جلسات هم‌اندیشی طراحی شده است تا این ارتباط وسیع‌تر شود. به همین جهت دوستان و صاحب‌نظرانی که شناخته شده هستند در گروه‌های 20 نفره برای حضور در این جلسات دعوت می‌شوند.

وی اظهار کرد: افراد صاحب‌نظر ساکن در تهران به صورت حضوری و ساکنان غیر تهران نیز به صورت مجازی در جلسه حضور خواهند داشت. ضمن اینکه در این جلسات از بیان دغدغه های صنفی، گروهی و فردی اجتناب خواهد شد و موضوع اصلی پاسخ به این سوال خواهد بود که «چه کار کنیم که 10 میلیون حافظ قرآن کریم تربیت شود؟»

یادآوری می‌شود، جلسه اول این سلسله نشست‌ها هفته گذشته با حضور تعدادی از بانوان حافظ قرآن و صاحب‌نظر در این زمینه برگزار شد و دومین جلسه نیز هفته آینده برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha