«محمد» محبوب‌ترین نام نوزادان پسر در انگلیس و ولز
کد خبر: 4016368
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

«محمد» محبوب‌ترین نام نوزادان پسر در انگلیس و ولز

نام «محمد» در سال گذشته میلادی محبوب‌ترین نام نوزادان پسر در انگلیس و ولز اعلام شد.

نام محمدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از مسلم نیوز، بر اساس داده‌های اداره ملی آمار انگلیس (ONS)  نام «محمد» همراه با املای متفاوت آن، محبوب‌ترین نام نوزادان پسر در انگلستان و ولز در سال گذشته بود.

از آنجا که اداره ملی آمار این کشور اسامی نوزادان را همانطور که در شناسنامه نوشته شده رتبه‌بندی می‌کند، املای مختلف یک اسم را جداگانه به شمار می‌آورد. بنا بر این آمار نام «الیور» با چهار هزار و 232 مورد در صدر نام‌های پسرانه سال گذشته انگلیس بود. 

اما نام محمد با در نظرگرفتن املاهای متفاوت آن با 6 هزار و 784 نوزاد محبوب‌ترین نام انگلیس و ولز بوده است. در طول سال گذشته در سراسر انگلستان و ولز سه هزار و 710 نوزاد به نام محمد (Muhammad)، هزار و 615 نوزاد (Mohammed) و 751 نوزاد (Mohammad) نامگذاری شدند که در مجموع، این نام را به محبوب‌ترین نام پسران این کشور تبدیل می‌کند.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که محمد در صدر فهرست اسامی نوزادان در لندن، شمال غرب انگلیس، یورکشایر و هامبر و غرب میدلندز قرار دارد که به طور گسترده نشان دهنده گسترش جامعه آسیایی در انگلیس است.

در همین حال، یوسف با 620 نوزاد، نود و سومین نام محبوب پسران بود و ابراهیم با 591 نوزاد به این نام در جایگاه 98 قرار گرفت.

در دختران نیز نام اولیویا با 3 هزار 860 مورد در صدر فهرست اسامی دختران قرار گرفت و نام مریم با 592 مورد در رده 86 جای گرفت.

اقلیت مسلمان انگلستان نزدیک به ۳ میلیون نفر تخمین زده می شوند که عمدتا هندی، بنگلادشی و پاکستانی بوده و بیشتر آنها ساکن انگلیس به ویژه کلانشهر لندن هستند.

محبوبیت نام محمد در سال های گذشته در انگلیس و ولز رشد زیادی داشته است.

انتهای پیام
captcha