پخش رادیو قرآن تونس از سر گرفته می‌شود
کد خبر: 4015503
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

پخش رادیو قرآن تونس از سر گرفته می‌شود

صفحه رسمی رادیو قرآن کریم تونس در فیس‌بوک اعلام کرد که پخش برنامه‌های این رادیو که یک ماه پیش از سوی شورای عالی رسانه به بهانه‌های واهی متوقف شده بود، از سر گرفته می‌شود.

پخش رادیو قرآن تونس از سر گرفته می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، صفحه رسمی رادیو قرآن کریم تونس در فیس‌بوک دیروز دوشنبه، اول آذرماه از پیروزی خود بر شورای عالی رسانه در این کشور موسوم به هایکا خبر داد.

رادیو قرآن تونس در فیس بوک اعلام کرد: «خدا را سپاس می‌گوییم که کلام حق بر هایکا پیروز شد»؛ این جمله اشاره به حکم دادگاه به نفع رادیو قرآن دارد که قریب به یک ماه است، تعطیل شده و حالا می‌تواند پخش خود را از سر گیرد.

شورای عالی رسانه یا سازمان عالی ارتباطات دیداری و شنیداری «هایکا» در 27 اکتبر گذشته(پنجم آبان ماه) از تعطیلی رادیو قرآن و توقیف تجهیزات مقر آن در تونس خبر داده بود.

شورای عالی رسانه‌ها در تونس (هایکا) یک سال پیش نیز فعالیت رادیو قرآن تونس را به بهانه تخلفات آن، متوقف کرده بود.

تعدادی از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی اسلامی تونس نیز چند سال پیش از سوی شورای عالی رسانه‌های تونس به بهانه اینکه فاقد مجوز بوده و پس از بیداری اسلامی سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده بودند، تعطیل و تجهیزات آن تا زمان صدور مجوز توقیف شد.

این شبکه‌ها شامل شبکه تلویزیونی «الزیتونه»، شبکه تلویزیونی «تونسنا» و رادیو قرآن از رسانه‌های وابسته به جنبش «النهضه» بودند.

برخی نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی نیز این اقدامات مکرر شورای عالی رسانه در تونس در تعطیلی برخی رسانه‌های قرآنی و اسلامی را مخالف آزادی‌های تأییدشده در قانون اساسی این کشور برمی‌شمارند و می‌گویند که هدف حاکمیت فعلی، بازگرداندن تونس به زمان بن‌علی به روشی نرم است.

این چهره‌های تونسی و طرفداران آنها معتقدند، اعضای هایکا از عناصر نظام قدیم تونس هستند و اسلام‌ستیزی از اهداف اساسی این تصمیمات است.

انتهای پیام
captcha