رفتار نمایشی را در کودکان تقویت نکنیم + فیلم
کد خبر: 4015223
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

رفتار نمایشی را در کودکان تقویت نکنیم + فیلم

برخی والدین از این خشنود هستند که کودکان خود را در فضای مجازی به نمایش گذاشته‌اند و بی‌توجه به معصومیت کودکان خود، این راه را تا آخر می‌روند اما نمی‌دانند که با این کار رفتار نمایشی کودک تقویت می‌شود و در آینده سلامت روانی او به خطر خواهد افتاد.

رفتار نمایشی را در کودکان تقویت نکنیم + فیلم

به گزارش ایکنا، خودنمایی و فخرفروشی در فضای مجازی در سال‌های اخیر زیاد شده است. این نمایش نه‌تنها به تصویر کشیدن بخش‌های مختلف زندگی افراد است بلکه کودکان هم در این قضیه پای ثابتی دارند. متأسفانه والدین، این مسئله که کودک باید کودکی کند و نباید برای گرفتن لایک، مخاطب و دنبال کننده بیشتر از او بخواهند که در مقابل دوربین نمایش بازی کند را جدی نمی‌گیرند.

این رفتار نمایشی در کودک تقویت شده و در نوجوانی و بزرگسالی هم این رفتار را ادامه می‌دهد و با نمایش ابعاد مختلف زندگی خویش به دنبال تشویق دیگران است. این افراد تا زمانی که از آن‌ها تعریف می‌کنند حالشان خوب است اما اگر روزی مورد انتقاد مخاطبان قرار گیرند یا دیده نشوند، شرایط روحی‌شان دگرگون می‌شود که منشأ این رفتار از کودکی شکل می‌گیرد.

کودکی که باید در آن دوران طلایی به بازی می‌پرداخت و از محبت والدین بهره‌مند می‌شد با پوشیدن لباس‌های رنگارنگ و نمایش لبخند و شیرین‌زبانی در فضای مجازی بر تعداد لایک‌ها و دنبال کنندگان والدینش اضافه می‌کرد، حال دلش می‌خواهد در دوران نوجوان و بزرگسالی هم مورد توجه باشد چراکه شخصیت نمایشی در او شکل‌گرفته است. بهتر است برای اینکه کودکانمان در آینده از سلامت روانی بهتری برخوردار باشند رفتار نمایشی را در آن‌ها تقویت نکنیم.

در همین راستا مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha