سردار سلامی: فتح جاسوس‌خانه آمریکا قطعه‌ای از یک جهاد بود/ حضور دختر شهید سلیمانی در جایگاه
کد خبر: 4010367
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
گزارش ایکنا از اجتماع مردمی یوم‌الله 13 آبان در تهران؛

سردار سلامی: فتح جاسوس‌خانه آمریکا قطعه‌ای از یک جهاد بود/ حضور دختر شهید سلیمانی در جایگاه

سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع مردمی یوم‌الله 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران، در حالی انجام شد که دختر شهید سپهبد سلیمانی به نمایندگی از خانواده شهدا در کنار او حضور داشت.

مراسم یوم‌الله 13 آبان در سراسر کشور آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، اجتماع مردمی یوم‌الله 13 آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با شعار محوری «ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا»، از ساعت 10 صبح با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به طور همزمان در تهران و 800 شهر کشور آغاز شد. 

این مراسم در تهران در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط امیرعلی یادگاری، نفر اول مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزی و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی گروه رزم‎نواز دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز و در بخش پایانی آن، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

سردار سلامی در حالی سخنرانی خود را آغاز کرد که دختر شهید حاج قاسم سلیمانی، به نمایندگی از خانواده شهدا در کنار وی حضور داشت؛ فرمانده سپاه در آغاز سخن گفت: خداوند را سپاسگزارم که در این روز آسمانی، در این‌ مکان که یکی از حماسه‌های جاودان تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی و ایران بزرگ؛ یعنی خاتمه حضور سلطه‌طلبانه استکبار با محوریت آمریکا، در آن رخ داد، حضور دارم.


گزارش تصویری اجتماع مردمی یوم الله 13 آبان در تهران


وی افزود: امروز برای ملت ایران روز پیروزی بزرگی است؛ غلبه بر بزرگ‌ترین امپراتوری تاریخ بشر، ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و در هنگامی که آمریکا در اوج قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی بود و ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند هنوز سازه‌های عظیم امروزی قدرت خود را ایجاد نکرده بود، انقلابی بزرگ در بطن و متن آن انقلاب با شکوه اسلامی شکل گرفت؛ این شجاعت و ایستادگی در فضای آن روز جهان یکی از شگفت‌انگیزترین واقعیت‎های تاریخی هم برای بشر و هم برای ملت ایران بود.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: ما با آمریکایی درگیر شده بودیم که تاریخ عالم و جغرافیای جهانگرد نقطه به نقطه آن از تجاوزگری‌ها، مداخلات تهاجمی، اشغال‌ها، کودتاها و مسلط کردن دیکتاتورهای او رنج می‌برد. اگر فهرست جنگ‌هایی که آمریکا از صد سال پیش تا به امروز در جهان به راه انداخته را فهرست کنیم، بیش از ۴۰ جنگ بزرگ در ۴۰ نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است. او علیه اروپا، آفریقا، آمریکای لاتین، شرق دور، غرب آسیا، روسیه و ...جنگیده است.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: بیش از ۸ میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم آمریکاست. بیش از ۲۰۰ مداخله در امور داخلی کشورها همچون کودتا، تحریم، جنگ نظامی، فتنه‌های داخلی، همگی محصول سیاست ابرقدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود اراده کرده بود با گسترش قدرت نظامی اهداف سیاسی‌اش را دنبال کند.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا با ۷۵۰ پایگاه نظامی در جهان، تلاش کرده سیطره سیاسی فراگیری در جهان ایجاد کند، اظهار کرد: آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورها در همه عالم بوده است؛ مارکوس در فیلیپین، پینوشه در شیلی، شاه در ایران، پادشاهان در کشورهای عربی و فرعون‌های مصر. او که مجسمه آزادی را دارد بیشترین اختناق، خفقان و به دار کشیدن آزادی‌خواهان عالم و تولید و تکثیر دستگاه‌های شکنجه و ارسال آن به همه دیکتاتورها را برای به بندکشیدن‌ عدالت‌طلبان و آزادی‌خواهان را در کارنامه خود دارد.

وی افزود: او تنها قدرتی است که دو بار از سلاح هسته‌ای علیه یک ملت در ناکازاکی و هیروشیما استفاده کرده و در کمتر از یک چشم بر هم زدن صدها هزار انسان را خاکستر کرد. او کسی است که با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، رژیم شاهنشاهی را مستقر کرد و آزادی‌خواهی و مشروطه‌خواهی را از جغرافیای سیاسی ایران حذف کرد و بهترین و بزرگ‌ترین لقبی که به شاه داد که مایه ننگ است، ژاندارم منطقه بود.

به گفته سردار سلامی، آمریکا از ایران به عنوان یکی از ستون‌های استراتژی تسلط خود بر غرب آسیا استفاده می‎کرد و هویت فرهنگی ملت ایران را زدود و مجد ‌‌و عظمت اسلام و ایران را هدف گرفت و ثروت‌های مادی و‌ معنوی ملت ایران و سایر مسلمانان را به یغما برد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: استکبار زاییده تصاحب و غصب ثروت، هویت و فرهنگ ملت‌های دیگر از جمله مسلمانان است. در منطق سیاسی آمریکا هر کس بر جهان اسلام مسلط شود می‌تواند بر کل عالم تسلط یابد و اینجا سکوی پرتاب آمریکا بر تراز قدرت جهانی بود.

وی ادامه داد: این نقشه سیاسی ایران بود که در متن و نقشه جغرافیای آمریکا دیده می‎شد؛ یک ایران وابسته، فقیر، فاقد آزادی و مردم‌سالاری به عنوان نایب منطقه‌ای آمریکا، اما انقلاب اسلامی ایران این فضای سلطه سیاسی را بهم ریخت و یک غلبه بی‌نظیر بر سیاست آمریکا اتفاق افتاد و نظم ساخته این کشور که تلاش کرده بود بر نیمی از جهان حاکم شود درهم فرو ریخت. این آغاز راه بود همان‌گونه که امام(ره) فرموده بود؛ این آغاز یک جهاد بزرگ از سوی ملت بزرگ ایران بود تا مجد و عظمت از دست رفته خود را با یک انقلاب بزرگ بازیابی کند و این ضربه‌ای سخت به امریکا بود.

سردار سلامی افزود: او تصور می‎کرد منطق سیاسی انقلاب به سرعت جهان اسلام را در می‌نوردد و لذا همه توان خویش را بسیج کرد و مداخلاتش ادامه یافت. تحمیل یک جنگ بزرگ ۸ ساله با طراحی آمریکا محصول واکنش سازمان یافته و خطرناک و در عین حال جهانی این کشور علیه ملت ایران بود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران بزرگ سیاست رهبران پی در پی آمریکا را شکست داد، یادآور شد: کارتر را از انتخاب مجدد ساقط کرد آن هنگام که جاسوسخانه آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام فتح شد. این یورش جوانان به قلب سیاسی آمریکا در جهان اسلام بود که نویدبخش آغاز فرسایش و تحلیل این قدرت به امت اسلامی بود. این حرکت قطعه‌ای از یک جهاد بود که در ازای آن آمریکا برای آزادی گروگان‌ها در مداخله نظامی خود با نیروهای زبده دلتا در بیابان‌های طبس گرفتار خشم و غضب الهی شد و به تعبیر امام(ره) توفان شن همانند ابابیل بر ابرهه فرود آمدند و آمریکا در مداخله مستقیم نظامی خود شکست خورد.

سردار سلامی تصریح کرد: حال تحریم اقتصادی آغاز شد؛ بعد از کارتر، ریگان راهبرد سیاست مواجهه و درگیری فعال با ایران را برگزید و در جنگ به شکل مستقیم حمایت اطلاعاتی، تسلیحاتی و اقتصادی از صدام کرد و همه قدرت‌های شیطانی را در عقبه این ائتلاف خطرناک علیه ایران سازماندهی کرد، اما او هم با شکست مواجه شد.

به گفته فرمانده کل سپاه، از ابتدا تا به امروز در کارنامه نبردهای آمریکا علیه انقلاب و نظام و ملت ایران هیچ صفحه‎ای را نمی بینید که با پیروزی نگاشته شده باشد و آنها عادت کردند که مدام از ملت ایران شکست بخورند و البته این هنوز درس عبرتی برای آنها نشده است.

وی یادآور شد: در دوره بوش پدر او نظم نوین جهانی را در مقابله با نظم انقلابی قرار داد و البته او هم دوام نیاورد. حال پرچم به دست رهبر معظم انقلاب قرار گرفته بود؛ راه ادامه پیدا کرد و بعد از آن کلینتون بر سر کار آمد و سیاست تحریم‌های دوگانه را اتخاذ کرد که در آن ایران نقطه مرکزی تحریم بود اما او هم شکست خورد.

فرمانده سپاه ادامه داد: بعد از آن بوش پسر آمد و ایران را محور شرارت نامید. رؤسای جمهور آمریکا نقطه مرکزی سیاست خود را مهار ایران اسلامی قرار داده بودند و تلاش می‌کردند با محاصره نظامی و فشار سیاسی و عملیات روانی ‌و رسانه‎ای ملت ایران را از تعقیب اهداف بزرگ خود دور کنند، ولی خداوند هر روز بر قامت این ملت رفعت جدید می‎بخشید و پرچم پیروزی و استقامت در دستان این ملت و بر دوش رهبری عزیز باقی ماند.

وی اظهار کرد: قدرت آمریکا به تدریج تحلیل رفت؛ نقطه زوال آمریکا شروع شد و بر عکس نشاط سیاسی و شوق انقلابی و رسیدن به درجات بالای قدرت و بازدارندگی اقتدار اور برای نظام روز به روز افزایش یافت. ماجراها ادامه پیدا کرد و اوباما تحریم ایران در موضوع هسته‌ای را پیش گرفت و هر روز تحریم‌ها فشرده تر می‎شد و ایران به موازات آن قدرتمندتر می‎شد.

سردار سلامی افزوزد: رهبر معظم انقلاب که در میدان مرکزی تدبیر انقلاب ایستاده است و فلسفه غرب را به چالش کشیده، در یک محور به جوانان جهان اسلام جهاد برای احقاق حق مسلمانان را الهام بخشید و جوانان مسلمان در پاسخ به این کلام نورانی برای غلبه بر ستمکاران عالم پیشانی‌بند جهاد بستند و مسلح شدند و سازه‌های قدرت در لبنان، عراق، سوریه، فلسطین، یمن و افغانستان شکل گرفت و قاعده انقلاب وسعت پیدا کرد و رهبری به مثابه قائمه انقلاب باقی ماند و اتصال امام و امت جبهه وسیعی در مقابل استکبار شکل داد که این مایه رنج آمریکا و اسرائیل است و این یک اقدام استراتژیک بود که رهبری انقلاب برای افزایش قدرت اسلام انجام داد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: حال این را با رهبرانی که از تدبیر و حکمت سیاسی برخوردار نیستند و فقط براساس محاسبات مادی تصمیم می‎گیرند و عمل می‎کنند مقایسه کنید. امروز هم قدرت نظامی آمریکا خسته و فرسوده است و هم دچار زوال سیاسی شده است؛ آنها برای چیزی می‌جنگند که هرگز به آن نمی‌رسند و هر چه خود را به جهان‌ اسلام نزدیک می‌کنند از آن دورتر می‌شوند. اینها رهبران اقتصاد آمریکا را به ورشکستگی کشانده‌اند و هیچ نشانی از اخلاق و‌ معنویت و وقار نداشته و ندارند.

وی با ذکر این نکته که رهبر ما در جهت دیگری دستان دشمن را می‌بست و ابتکار عمل را به مدافعان اسلام می‎بخشید، اظهار کرد: محصول رهبری‌ها و هدایت‎های ایشان یک فرمانده رشید و بلندآوازه و پرچمدار بود که مانند ابوالفضل انقلاب عمل می‎کرد. او برای دشمن آنقدر بزرگ شده بود، و اینگونه هم بود، و دشمن او را آنقدر خوب می‎شناخت که قدرت تدبیر و بازوان قوی او را در میدان کشتی جهانی دیده بود. این محصول حاج قاسم سلیمانی بود که همچون خورشید درخشید و شهادتش جهان اندیشه‌ها و‌ فرهنگ‌ها و ‌روحیه‌ها را تغییر داد. البته همانند او مردان زیادی گمنام و بی‌نام در زمین راه می‌روند و در انتظار ملحق شدن به او هستند.

وی افزود: در عین حال کشور باید به رغم تحریم‌ها و محاصره‎ها و ترورها به پیش می‎رفت. ایران قدرت می‎ساخت و قوی می‎شد و از فراز تحریم اقتصادی عبور می‎کرد و این نشانه شرف ملت ایران است. من به عنوان یک سرباز و خادم کوچک دستان شما ملت را می‎بوسم و به شرف شما افتخار می‎کنم که امام مسلمین را در این نبرد جهانی یاری کردید و تمام توطئه‌ها و آرزوهای دشمن را باطل کردید. عمل شما صبر شما و ثبات قدم شما باطل‌کننده سحر دشمنان بود.

سردار سلامی همچنین یادآور شد: اما راه ادامه پیدا کرد، قدرت دشمن به تدریج فروکش کرد و زوال فرارسید. به تعبیر ژنرال آمریکایی، آلن؛ رئیس مؤسسه بروکینگز، نیروهای آمریکایی برای برنده شدن آنجا (خاورمیانه) نبودند آنها فقط برای به هم ریختن اوضاع آنجا هستند. این تمام قدرت آمریکاست که می‎بینید. امروز شما آمریکا را در سیاست‌های منطقه نمی‌بینید و اعتماد وابستگان آمریکا در منطقه به قدرت او از بین رفته است؛ آمریکایی‌ها حتی دیگر نمی‌توانند از رژیم صهیونیستی حمایت کنند. آنها بین دو شر گرفتارند؛ بمانند نمی‌توانند یا بروند شکست خورده‌اند. قرار دادن یک کشور در بن‌بست محصول تدبیر رهبران آمریکاست، آنها که به تعبیر خودشان فاقد حکمت هستند قدرت را بدون دستاورد هزینه می‌کنند و امروز شما این‌ ماجرا را به زیبایی می بینید.

وی افزود: آنها از همه سیاست‌ها و راهبردها برای تسلیم ملت ایران استفاده کردند؛ جنگ خارجی، تروریسم تکفیری و ترور. بزرگ‌ترین فرمانده علیه تروریست‌های جهان؛ شهید قاسم سلیمانی، را که دشمنان اسلام و ملت‎های مسلمان را تعقیب می‎کرد و قهرمان مبارزه جهانی با تروریسم و بیرق‌دار جهاد بود، ناجوانمردانه با تهاجم نظامی و هواپیماهای مدرن به شهادت رساندند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها هم تروریست‌پرور بودند و هم با مبارزان با تروریسم می‌جنگیدند اما خود را به دروغ مبارز با تروریسم تلقی می‌کردند، اظهار کرد: این خاصیت آمریکاست؛ از دموکراسی و حقوق انسان سخن می‌گوید اما همه دیکتاتورها را حمایت می‌کند و همه شکنجه‌گاه‌ها از آن اوست؛ از مبارزه با تروریسم سخن می‌گوید اما فرمانده ما را ترور می‌کند. از امنیت سخن می‌گوید اما همه جهان را ناامن می‌کند. از مردم سخن می‌گوید اما دارو و غذا را تحریم می‌کند؛ آمریکا سراسر تناقض است.

سردار سلامی تأکید کرد: ایران در تحریم شکوفا شد و تحریم‌کنندگان ایران امروز در بحران اقتصادی عمیق‌تری فرو رفته‌اند. بالاخره در مواجهه با نظام، همه جا آمریکا ضربه خورد. سرزمین ما برای او منطقه ممنوعه است و آمریکا برای این سرزمین نامحرم است. به برکت مردم عزیز و صبر و استقامت شما در میدان جنگ اقتصادی با دشمن، زیباترین تصویر شکوه یک مقاومت ترسیم شده و به آن افتخار می‌کنیم.

سردار سلامی تصریح کرد: امروز خوشبختانه قدرتمندیم؛ یک قدرت اعتمادآفرین فائقه داریم که ایمان اصل آن قدرت و فرع آن شکوه و عظمت قدرت دفاعی است. نیروهای مسلح شجاع این سرزمین در قلوب این مردم جای دارند. داستان‌های زیادی از مواجه‌های مستمر با متجاوزان آمریکایی داریم اما فرصتی برای بیان آنها نیست.

وی در توصیه‌ای به ملت ایران گفت: تا زمانی که ملت عزیز ایران با الهام از حوادث تلخ صدر اسلام، در کنار امام و ولی زمان خود بایستد، مطمئن باشید هیچ آسیبی به این مملکت نخواهد رسید و این گفته امام(ره) است.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما مصمم هستیم از منافع این ملت و عزت و استقلال و کرامت او تا آخرین قطره خون دفاع کنیم. این لباس، لباس فداکاری و قربانی شدن در راه آرزوهای عظیم این ملت بزرگ است. ما به همه جهان اعلام کرده‌ایم که هرگز به هیچ کشوری چشمداشتی نداریم، حضور ما در همه جا براساس درخواست دولت‌ها و اراده ملت‎هاست؛ نفوذ ما فیزیکی نیست، معنوی است. ما هرگز به دنبال جنگ نیستیم اما برای دفاع از منافع خود مصمم هستیم.

سردار سلامی یادآور شد: آنچه که در روز ۱۷ ربیع الاول اتفاق افتاد و اخبار آن دیروز منتشر شد گواه صادقی است که فرزندان این ملت در مقابل هر قدرتی که بخواهد به منافع آنها آسیبی برساند جوانمردانه، مؤمنانه، شجاعانه و با صلابت می‌ایستد.

وی تصریح کرد: دیروز خبر بزرگی منتشر شد؛ آمریکایی‌ها در صحنه‌هایی از تروریست‌ها و در جایی از سارقان بین المللی نفت حمایت می‎کنند. آنها آمده بودند که نفت ما را به سرقت ببرند و ما با سناریوی دقیقی تشخیص داده بودیم اگر این کشتی را تصرف کنیم آنها مداخله خواهند کرد، بچه‌های ما همه احتمالات را سنجیده بودند. آمریکایی‌ها در حمایت از غاصبان نفت به صحنه آمدند اما شما آرامش، وقار، صلابت و طمأنینه را دقیقاً از صفحه تلویزیون در قامت فرزندانتان دیدید. خداوند چه سکینتی بر قلوب این مجاهدان فی سبیل الله نازل کرده بود که اینچنین در میدان مواجهه در اوج آرامش در قلب حادثه بودند. این خصلت این بچه‌هاست که هر چه به خطر نزدیک می‎شوند آرام‌تر و مطمئن‌تر هستند. این مواجهه که شکوه ایمان را نشان داد، عزم و استواری یک ملت بود. اینها چند سپاهی نبودند بلکه نماد درخشش ایمان ملت بودند که این افتخار را آفریدند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما به همه می‌گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنید. قدرت این ملت و عظمت او را به رسمیت بشناسید. ما گفته‌ایم لنگرگاه امنیت منطقه هستیم و به همسایگان می‌گوییم نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که در تأمین امنیت خود ناتوان هستند. هرگز به ستون‌های نامطمین تکیه نکنید و از کنار دیوارهای ترک خورده عبور نکنید. امنیت منطقه برقرار است و این را همگان دیدند.

سردار سلامی در پایان اظهار کرد: فرزندان دلاور ارتش هم همین‌گونه عمل می‌کنند و اخبار آنها را در مقابله با سارقان دریایی اخیراً دیده‌اید. در صحنه بمانید تا انتهای راه چیزی باقی نمانده است. فجر اکبر نزدیک است با هم پیش می‌رویم به اذن خداوند متعال سربلند باشید. راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهم مطمئن باشید.

بنابر گزارش خبرنگار ایکنا، همچنین در این مراسم بیانیه تشکل‎های دانش‌آموزی قرائت شد که در بخشی از این بیانیه آمده است: «استکبار جهانی به سردمداری امریکا اکنون بیش از پیش در انزوای تاریخ خویش است و این از برکات جبهه مقاومت است و یقین داریم امروز نقطه عطفی در فروپاشی امریکای جنایتکار است.»

این بیانیه می‌افزاید: «پیروان دجال بدانند «وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ» بارها در تاریخ تکرار شده است. صهیونیسم نیز بداند انتقام سخت هنوز انجام نشده است و تلاش برای انتقام از دشمنان اسلام در لحظات زندگی ما جاری است. و چه زیبا گفت رهبر حکیم فرزانه که امریکا رو به افول است.»

در بخش پایانی بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی آمده است: «امروز دانش‌آموزان ایران اسلامی ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، خطاب به مستکبران و در راس آنها آمریکای جنایتکار می‌گویند: ما نوجوانان و جوانان از نسل پدرانی هستیم که رژیم دست‌نشانده‌تان را تار و مار کرد و شما و متحدانتان را سر جای خود نشاند و ما این مسیر را با بصیرت و صلابت بیشتر ادامه خواهیم داد تا آرمان آزادی مستضعفین جهان و ظهور منجی موعود به سرانجام برسد.»

اجرای سرود «شبیه موجیم» توسط گروه سرود اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تهران و مداحی توسط امیر عباسی، ذاکر اهل بیت(ع) با محوریت ۱۳ آبان و استکبار ستیزی، بخش دیگر مراسم تهران بود.

در  بخش پایانی مراسم قطعنامه تظاهرات سراسری و اجتماع مردمی یوم الله سیزدهم آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در هشت بند قرائت شد که در بخشی از آن آمده است:

«ملت مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی امام راحل؛ تبعیت از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را رمز موفقیت و ضمانت پیش‌روندگی انقلاب اسلامی دانسته و بر پایبندی به اصل ماندگار و مترقی «ولایت فقیه» به عنوان مبنای اساسی عزت و اقتدار ایران اسلامی، همبستگی و وحدت ملی را تکلیف شرعی آحاد مردم، مسئولین و جناح‌های وفادار به انقلاب و رکن رکین موفقیت‌ها و پیروزی‌های ایران اسلامی دانسته و هرگونه اقدام و عمل تفرقه افکنانه و وحدت شکنانه در کشور را محکوم می نماید.

ما ملت مقتدر و استکبار ستیز ایران، ضمن بی اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر و در رأس آن، رژیم تروریست و جنایتکار امریکا، خروج عهدشکنانه آمریکایی ها از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه کاخ سفید علیه نظام و ملت ایران با تحمیل جنگ گسترده روانی، رسانه‌ای و اقتصادی را تجربه‌ای بزرگ در این عرصه دانسته و از آنجا که رایزنی‌ها برای آغاز مرحله جدید مذاکرات هسته‌ای با رعایت اصل عزت، حکمت، مصلحت و اقتدار ایران اسلامی به مراحل نهایی نزدیک شده است، مواضع حکیمانه و هوشمندانه رهبر عظیم الشأن انقلاب و «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» مصوب مجلس شورای اسلامی را نقشه راه مذاکرات پیش‌رو دانسته و بر لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و راستی‌آزمایی انتفاع ملت ایران از آن و تعهد امریکایی‌ها بر عدم عهدشکنی مجدد و تداوم روند شیطنت‌آمیز گذشته بعنوان خواسته و مطالبه حق و خدشه‌ناپذیر خود تاکید می‌کنیم.

ماجرای حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین کشور را توطئه‌ای شوم و ساخته و پرداخته افکار مزدوران امریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار، تولید نارضایتی و عصبانیت در جامعه، ایجاد فتنه و آشوب خیابانی می‌دانیم که در برخورد با دیوار مستحکم بصیرت و هوشمندی مردم ایران و اقدام جهادی و سریع دولت مردمی ناکام ماند، ضمن محکوم کردن این اقدام پلید، از دولت و دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم با بهره‌مندی از جوانان انقلابی و بکارگیری تمهیدات و ساز و کارهای جدی 'پدافند و امنیت سایبری و حفاظت زیرساخت‌های کشور' را تقویت و از آسیب‌پذیری‌های این حوزه برابر توطئه‌های دشمن، پیشگیری و جلوگیری نمایند.

شکست راهبردها و سیاست‌های امریکا در غرب آسیا و خروج خفت‌بار نظامیان تروریست این کشور از افغانستان، عراق و سوریه را نشانه «سرعت گرفتن افول امریکا» و نتیجه قدرت مقاومت و ایستادگی ملت‌های منطقه تحت گفتمان مقاومت، وحدت و استکبارستیزی ملت ایران دانسته و بر ضرورت هوشیاری و هوشمندی ملت‌های منطقه برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های کاخ سفید مانند آنچه در صحنه جنایات تروریستی اخیر در مساجد افغانستان و در حین برگزاری نماز جمعه اتفاق افتاد، تاکید می‌نماییم.

حمایت همه جانبه خود از آرمان قدس و مقاومت اسلامی فلسطین و همچنین حماسه آفرینی‌های حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، مجاهدان بحرین و بسیج مردمی عراق و سوریه به عنوان «ارتش قدرتمند امت اسلامی» برابر «نظام سلطه و صهیونیسم جهانی» و «ارتجاع منطقه‌ای» را اعلام و هرگونه اقدام برای تضعیف آنان را بازی در زمین دشمنان قسم‌خورده اسلام عزیز و پیامبــر اعظم دانسته و ضمن محکومیت اقــدام خیانت‌بار برخی دولت‌های منطقه در عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی و مشروعیت بخشی به آن و تفرقه بین کشورهای اسلامی، به سردمداران این دولت‌ها هشدار می‌دهیم، با تمکین خواست و اراده ملت‌های خود در حمایت از فلسطین مظلوم و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی، نسبت به این اقدام ننگین تجدید نظر و ادامه روابط با اشغالگران قدس را متوقف سازند.

با ارج نهادن به اقدام هوشمندانه، انقلابی و تاریخی تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال ۱۳۵۸ از مجلس و دولت محترم می‌خواهیم در راستای رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم آشنایی نسل جوان و جدید جامعه با توطئه‌های امریکا در ایران، استفاده از مضامین اسناد لانه جاسوسی شیطان بزرگ در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را به سرعت در دستور کار قرار داده و مانع فراموشی عملکرد شیطانی، خباثت‌گونه و جنایت‌کارانه امریکایی‌ها در جامعه اسلامی شوند.

استقرار دولت سیزدهم با شعار «دولت مردمی برای ایران قوی» را فرصتی ارزشمند و راهبردی برای خدمت صادقانه و مجاهدانه به مردم قلمداد و از دولت خدمتگزار می‌خواهیم با اقتداء به امامین انقلاب اسلامی و نصب العین قرار دادن آرمان‌ها و شعارهای بلند انقلاب، همت و تلاش همه جانبه خود برای مقابله قاطعانه با جنگ اقتصادی و تحریم دشمن را به کار گرفته و با آسیب شناسی و تجویز نسخه‌های کارآمد و موفق برای قوی ساختن ایران؛ رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

با تعظیم به مقام شامخ شهیدان بویژه سیدالشهدای مقاومت اسلامی، سردار دل‌ها «سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی» و «شهید ابومهدی المهندس» تأکید می‌کنیم مجاهدان مقاومت با زنده نگهداشتن «مکتب حاج قاسم سلیمانی» تا انتقام خون این شهیدان عزیز از آمریکا و خیانتکاران از پای نخواهند نشست.»

یادآوری می‌شود؛ ۳۵۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار این مراسم را در سراسر کشور پوشش خبری دادند و در تهران نیز ۱۱۰ خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از ۵۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی در حال پوشش خبری این مراسم بودند.

انتهای پیام
captcha