زیبایی‌های گنج عظیم دفاع مقدس استخراج شود
کد خبر: 4006802
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

زیبایی‌های گنج عظیم دفاع مقدس استخراج شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، گنج وسیع و عظیم دفاع مقدس که دارای زیبایی‌های فراوان و در میان برخی جوانان ناشناخته است باید استخراج شود.

زیبایی‌های گنج عظیم دفاع مقدس استخراج شودبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، امروز 28 مهرماه در مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره هنری «فانوس»، گفت: مراسم اولین دوره اختتامیه جشنواره استانی «فانوس» به دلیل شیوع کرونا محدود برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره به طور دوره‌ای در استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: امسال برابر ابلاغ، برای اولین بار این جشنواره به صورت استانی برگزار شده است و منتخبین به جشنواره ملی راه پیدا می‌کنند.

ملکی با بیان اینکه جشنواره «فانوس» خیر و برکات بسیار زیادی داشت، به جشنواره شعر و مقاومت «اشک انار» اشاره کرد و  ادامه داد: تاکنون اشعار خوبی در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت به دبیرخانه ارسال شد.

وی همچنین جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» و «مرد میدان» را از دیگر جشنواره‌های این اداره‌کل برشمرد و تصریح کرد:  هدف این جشنواره‌ها انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از دریچه هنر به جامعه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با بیان اینکه در حوزه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت کمتر پرداخته شده است، گفت: گنج وسیع و عظیم دفاع مقدس دارای زیبایی‌هایی است و باید استخراج شود چرا که بعضی از جوانان هنوز با این فرهنگ آشنا نیستند.

این مسئول از ساخت فیلم «نفوذ» با موضوع شهید «محمد تورانی» خبر داد و با اشاره به اینکه در خصوص زندگی این شهید یک کتاب پالتویی نوشته شده است، افزود: کتاب دوم این شهید تا پایان سال جاری به چاپ خواهد رسید.

سردار ملکی به دیدار با مسئول سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» اشاره کرد و با بیان اینکه مازندران در دفاع مقدس نقش ویژه‌ای ایفا کرد، افزود:  این استان در زمان جنگ، نه تنها مشکل جنگ جنگل را حل کرد بلکه میزبان ۵۵ هزار جنگ‌زده جنوب بود و بازسازی سوسنگرد و حمایت از 11یگان را نیز به عهده داشت که در فیلم‌ها نشان داده نشد و از مازندران در سطح ملی، تنها سریال پایتخت ساخته شد و صدا و سیما باید مازندران را پیدا و گنج این استان را استخراج کند و به مردم نشان بدهد.

وی ضمن گلایه از مسئولین سیاسی و فرهنگی استان و همچنین سازمان برنامه و بودجه که برای حوزه فیلم دفاع مقدس قدمی برنداشتند، گفت: باید در مدیریت جدید این تفکر احیا شود و مازندران یک سریال خوب در حوزه دفاع مقدس تولید کند.

 ملکی با بیان اینکه سازمان هنری رسانه‌ای اوج قول همکاری ساخت فیلم شهید تورانی را داد، بیان کرد: در این فیلم به مبارزات سیاسی مردم، منافقین، اتحادیه کمونیست‌ها در جنگ جنگل و شهدای ارتش و سپاه و جهاد و نیروی انتظامی پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مازندران در حوزه دفاع مقدس، حرفی برای گفتن دارد و نیازمند توجه مسئولین فرهنگی و سیاسی و شخص استاندار است، تصریح کرد: این جشنواره‌ها ظرفیت‌های قوی در حوزه دفاع مقدس و جهاد و شهادت را معرفی می‌کنند و بیش از هزار سوژه آماده ساخت فیلم دفاع مقدس داریم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به برگزاری اجلاسیه دوم شهدای استان گفت: باید در این حوزه به سمت فیلم و سریال برویم و در سطح ملی ظرفیت‌های بزرگ مازندران را مطرح و معرفی کنیم و کتاب‌های کارنامه‌ای را با موضوع لشکر ۲۵ کربلا و لشکر ۳۰ گرگان و... ارائه دهیم.

سردار ملکی ضمن تسلیت درگذشت شهادت‌گونه سردار «ناصر فارابی» بر اثر ابتلا به کرونا و با اشاره به اینکه خاطرات این سردار و بنیانگذار تیپ مالک اشتر را جمع آوری کردیم، تصریح کرد: این ظرفیت‌ها وجود دارد و از مجموعه دستگاه‌های مشارکت کننده در این جشنواره تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به مشکلات مالی در حوزه فرهنگی و تأکید بر حمایت از هنرمندان حوزه دفاع مقدس بیان داشت: شاعران و هنرمندان صدای جانبازان، ایثارگران، آزادگان، پیشکسوتان و رزمندگان هستند که از دریچه هنر این زیبایی‌ها را معرفی می‌کنند و باید مورد حمایت قرار بگیرند و ما باید قدردان باشیم.

سردار ملکی با بیان اینکه باید با همت، تفاهم و همکاری و وحدت گام‌های بزرگی در راستای معرفی ظرفیت‌های دفاع مقدس مازندران بردایم، اضافه کرد: اگر نیت‌ها پاک، خالص و شهدایی باشد کار‌ها برکت پیدا می‌کند و درست انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های عظیم حوزه دفاع مقدس استان را شناسایی کنیم و ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاوریم، بیان داشت: کار در راستای معرفی ظرفیت‌های دفاع مقدس باید دلی و عاشقانه انجام شود.

انتهای پیام
captcha