برگزاری آزمون انتخابی برای راهیابی برترین‌ها به مسابقات نیروهای مسلح + عکس
کد خبر: 4006162
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
علی نوری خبر داد:

برگزاری آزمون انتخابی برای راهیابی برترین‌ها به مسابقات نیروهای مسلح + عکس

بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز، 26 مهرماه پایان یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نوری، رئیس مرکز اداره قرآن و عترت و نماز اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا 26 مهرماه به میزبانی این نیرو، گفت: این دوره همزمان با سالروز تأسیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش آغاز شد که عصر امروز شاهد پایان آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این دوره حدود 800 نفر از متسابقان باهم به رقابت پرداختند، اظهار کرد: این رقابت‌ها در مقاطع بانوان شاغل، همسران و فرزندان دختر و پسر در دو گروه سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ اجزاء 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل و اذان و مفاهیم براساس جزء بیست و یکم تفسیر نمونه برگزار شد.

رئیس مرکز اداره قرآن و عترت و نماز اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به قضاوت سه تیم داوری در بخش بانوان و یک تیم داوری در بخش آقایان طی این دوره، بیان کرد: رقابت قاریان و مرتلان و مؤذنان روز گذشته به اتمام رسید و امروز صبح ادامه رقابت حافظان کل و در نوبت عصر ادامه رقابت حافظ اجزاء در حال انجام است.

نوری با اشاره به اینکه از این تعداد، حدود 216 نفر از حائزان مقام‌های اول تا سوم  هر رشته تجلیل خواهند شد، بیان کرد: مسابقات انتخابی میان رتبه‌های نخست هر رشته با حائزین رتبه‌های نخست مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های سال گذشته، فردا، 27 مهرماه برگزار می‌شود و بر این اساس برترین‌ها در هر رشته به مسابقات قرآن خانواده‌های نیروهای مسلح که طی بهمن‌ماه به میزبانی ارتش برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد.

رئیس مرکز اداره قرآن و عترت و نماز اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا بیان کرد: مسابقات قرآن نیروهای مسلح در رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل، حفظ 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل، اذان و مفاهیم بر اساس جزء بیستم تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره با وجود برگزاری مسابقات در فضای مجازی شاهد اعتراضاتی از سوی متسابقان نبودیم، گفت: این امر به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌های لازم و انتخاب اعضای تیم داوری از میان اساتید ملی و بین‌المللی کشوری و بهره‌مندی از اساتید قرآن ارتش به تفکیک 4 رشته بوده است.

نوری درباره تشویق‌هایی که برای برترین‌های این دوره از مسابقات در سطح نزاجا در نظر گرفته شد، گفت: تشویق‌ها برابر رتبه‌ها به حائزین مقام‌ها تعلق می‌گیرد چنانکه برای نفرات اول هر کدام از رشته‌ها در بخش نیروی زمینی، سفر یک هفته‌ای به مشهد مقدس همراه با خانواده در نظر گرفته شده است. به دنبال رایزنی برای درنظر گرفتن چنین تشویقاتی برای حائزین رتبه‌های دوم تا سوم نیز هستیم.

انتهای پیام
captcha