ادامه اجرای سی‌ویکمین جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان تا پایان هفته
کد خبر: 4005782
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

ادامه اجرای سی‌ویکمین جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان تا پایان هفته

مرحله کشوری سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان از 22 مهرماه با داوری آثار غیر آوایی و معارفی آغاز شده و این جشنواره در رشته‌های مختلف تا روزهای پایانی هفته جاری ادامه دارد.

محمد عربان ناظر سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان

مرحله کشوری سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از 22 مهرماه با داوری و ارزیابی بخش‌های غیر آوایی آغاز شده و از روزگذشته 24 مهرماه نیز در بخش آوایی ادامه یافته است.

محمد عربان، ناظر سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد جزئیات این جشنواره در روزهای گذشته و برنامه روزهای آینده، گفت: این دوره از جشنواره در شش بخش و 43 رشته آغاز شده و تا روزهای پایانی این هفته ادامه خواهد داشت.

این قاری قرآن افزود: بخش آوایی این مسابقات از روز گذشته 24 مهرماه در هفت رشته آغاز شده و طی دو روز 24 و 25 مهرماه شرکت‌کنندگان در دو گروه بانوان و آقایان رقابت خود را برگزار می‌کنند. در این بخش تمامی رشته‌ها به غیر از رشته‌های حفظ قرآن کریم به صورت ارسال اثر و فایل بوده است.

ناظر سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه مسابقات بخش آوایی تا نوبت بعدازظهر امروز به پایان می‌رسد، تصریح کرد: آزمون معارفی این دوره از مسابقات نیز 26 مهرماه با مشارکت راه‌یافتگان به این مرحله برگزار می‌شود و بعد از آن شرایط برای برگزاری مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره 28 مهرماه در پردیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین فراهم خواهد شد.

عربان اظهار کرد: اختتامیه این دوره به صورت نیمه حضوری و نیمه مجازی و با حضور تعدادی از برگزیدگان رشته‌های مختلف و مدیران دانشگاه فرهنگیان و مهمانان کشوری و استانی در پردیس دانشگاه فرهنگیان در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی در ادامه به تغییرات این دوره از جشنواره نسبت به ادوار گذشته اشاره و بیان کرد: در این دوره از جشنواره و با هماهنگی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها رشته‌های صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به جشنواره اضافه شد که امیدواریم در جذب و جلب مشارکت بیشتر دانشجویان و معلمان موفق باشد.

ناظر سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد: علاوه بر دو رشته فوق و رشته‌های جشنواره ملی که همه دانشگاه‌ها ملزم به برگزاری آن هستند، برخی رشته‌ها نیز به صورت ویژه برای دانشجومعلم‌ها در نظر گرفته شده است. این کار در راستای مأموریت‌ و رسالت دانشگاه فرهنگیان در حوزه تربیت انجام گرفته که بر اساس آن رشته‌هایی همچون آیین سخنوری، قصه‌گویی و خط تحریری به جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان اضافه شده است.

عربان تصریح کرد: در بخش داوری مسابقات هم با وجود اینکه بر استفاده از ظرفیت‌های بومی استان میزبان جشنواره تأکید شده بود، اما در کنار آن تلاش شد تا داورانی در سطح استانی، کشوری و حتی بین‌المللی نیز حضور داشته باشند؛ بر همین اساس از اساتیدی از استان‌های قزوین، البرز، تهران و ... در گروه داوری استفاده شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه سوم دانشگاه فرهنگیان در دوره گذشته جشنواره ملی قرآن و عترت از حیث کسب رتبه، گفت: در دوره اخیر جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شد بعد از وزارت علوم و وزارت بهداشت،‌ دانشگاه فرهنگیان موفق به کسب رتبه سوم شد، ‌هرچند به زعم خود ما و نسبت به جمعیت و تعداد دانشجویان، دانشگاه فرهنگیان در قیاس با دانشگاه‌های دیگر رتبه اول را کسب کرده‌ است.

ناظر سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در پایان اظهار کرد: به اذعان داوران این دوره، شرکت‌کنندگان از سطح خوبی برخوردار بوده‌اند و با توجه به اینکه ورودی‌های جدیدی داشته‌ایم،‌ شاهد حضور پدیده‌هایی در رشته‌های مختلف هستیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha