نشست علمی «تجربه اسلام معاصر در اروپا» برگزار می‌شود
کد خبر: 4005513
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

نشست علمی «تجربه اسلام معاصر در اروپا» برگزار می‌شود

نشست تجربه اسلام معاصر در اروپا به همت انجمن بین‌المللی مطالعات ادیان سوئیس به صورت وبیناری برگزار می‌شود.

ارسال// نشست علمی «تجربه اسلام معاصر در اروپا» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، نشست تجربه اسلام معاصر در اروپا به همت انجمن بین‌المللی مطالعات ادیان سوئیس به صورت وبیناری برگزار می‌شود و در این گفت‌و‌گوی علمی، عبدالحمید مبلغی، استادیار پژوهشگاه مطالعات انسانی و فرهنگی به میزبانی حسن عبدی‌پور، پژوهشگر تاریخ و فعال عرصه بین‌الملل و رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) این کشور به ایراد سخن خواهد پرداخت.

انجمن بین‌المللی مطالعات ادیان سوئیس، انجمنی مردم‌نهاد (NGO) و تازه‌تأسیس است که در کشور سوئیس مستقر بوده و در نظر دارد با استفاده از منطق و روش علمی، تلاش خود را در راستای زمینه‌سازی حرکت‌های پرشتاب پژوهشی در عرصه مطالعات و گفت‌و‌گوهای ادیان مصروف دارد. حرکت در این مسیر نیازمند بهرمندی از اطلاعات، تجربیات و تحقیقات نخبگان و فرهیختگان حوزه علم، دین و فرهنگ است.

از جمله اهداف انجمن، می‌توان به تلاش برای ایجاد تفاهم و درک متقابل در میان اندیشمندان ادیان و مذاهب گوناگون پیرامون اعتقادات دینی، تلاش برای ایجاد تفاهم و درک متقابل در میان اندیشمندان ادیان و مذاهب گوناگون پیرامون حل چالش‌های اساسی انسان معاصر، همراهی در برنامه‌ریزی‌های مشترک میان اصحاب ادیان گوناگون برای فعالیت‌های علمی نظری و عملی و تعمیق و توسعه مطالعات کاربردی در حوزه الهیات نوین اشاره کرد.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این گفت‌و‌گوی مجازی، روز 25 مهرماه از ساعت 20 به وقت ایران می‌توانند به نشانی Instagram.com/study_religions_swiss مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha