نخبگان قرآنی؛ طلایه‌داران تعلیم و تربیت اسلامی‌اند
کد خبر: 4004887
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

نخبگان قرآنی؛ طلایه‌داران تعلیم و تربیت اسلامی‌اند

رئیس آموزش و پرورش مازندران، گفت: دانش‌آموزان نخبه قرآن، عترت و نماز از طلایه داران و پیش قراولان حوزه تعلیم و تربیت اسلامی هستند.

نخبگان قرآنی؛ طلایه‌داران تعلیم و تربیت اسلامی‌اندبه گزارش ایکنا از مازندران، علیرضا سعدی‌پور، رئیس آموزش و پرورش مازندران، امروز ۲۲ مهرماه در چهارمین آئین تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران که در مجتمع بادله ساری برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر ما شاهد تحولات اثرگذار در بخش قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش مازندران بودیم و این تحول در عصر کرونا با برنامه‌ریزی استراتژیک با اجرای جشنواره‌های متنوع و اثرگذار با بهره‌گیری از فضای مجازی صورت گرفت.

وی افزود: امروز بسیاری از دانش‌آموزان در تولیدات آثار الکترونیکی صاحب سبک شدند و این مهم جای تشکر دارد.

سعدی‌پور با بیان اینکه تجلیل از نخبگان قرآنی برای آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: تربیت اسلامی مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی، سرلوحه کار آموزش و پرورش است و دانش‌آموزان نخبه قرآن، عترت و نماز از طلایه داران و پیش قراولان حوزه تعلیم و تربیت اسلامی هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش ما مبتنی بر دین مبین اسلام است و آموزش‌های ما بر اساس شش ساحت تربیتی است که یکی از مهمترین ساحت‌ها، ساحت عبادی و اخلاقی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و ایمانی است و بدین جهت حساسیت ما در این حوزه بالا است.

سعدی‌پور با اشاره به برگزاری جشنواره تربیت حکیمانه با محوریت سوره‌های لقمان، حجرات، انسان و عنکبوت و...، گفت: سوگواره عشق، اجرای طرح هر مدرسه یک هیئت، برگزاری جشنواره مصباح‌الهدای، اجرای مراسم احلی من‌العسل و... از جمله برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش مازندران است.

وی ادامه داد: اصل بر این است که قرآن را در زندگی در روش‌ها شیوه زندگی اخلاق و رفتارمان به کار ببندیم و زندگی‌مان صبغه الهی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha