اقامه نماز، نمایشی از پیوند قرآن درونی و بیرونی است
کد خبر: 4004869
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

اقامه نماز، نمایشی از پیوند قرآن درونی و بیرونی است

نماینده ولی فقیه در مازندران، اقامه نماز را نمایش و محصول پیوند قرآن درونی و قرآن بیرونی و نیز عشق و علاقه به پیامبر و اهل بیت(ع) عنوان کرد.

اقامه نماز، نمایشی از پیوند قرآن درونی و بیرونی استبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز 22 مهرماه در چهارمین آئین تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران که در مجتمع بادله ساری برگزار شد، طی پیامی، گفت: در تمام مراحل زندگی، پیوند خودتان را به این سه عنصر مهم سعادت و خوشبختی انسان یعنی قرآن، اهل بیت و عترت و نماز، حفظ کنید.

وی افزود: شما دانش‌آموزان خودتان را به دانش روز مسلح کنید، همیشه با‌نشاط، سرزنده و زنده‌دل باشید. هر کدام از شما وجودتان یک قرآن است.

لائینی با بیان اینکه، فطرت انسان خداجو و عشق و علاقه به خداوند دارد، تصریح کرد: قرآن بیرونی تبلوری از همان خدای بزرگ است اگر این قرآن درونی وجود شما با این قرآن بیرونی، با عترت، با پیغمبر، ائتلاف و ارتباط و اتصال برقرار بکند؛  اثرات این دو هدایت در عبودیت انسان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اقامه نماز را  نمایش و محصول پیوند قرآن درونی و قرآن بیرونی و نیز عشق و علاقه به پیامبر و اهل بیت(ع) دانست و  افزود: انسان در پرتو یک چنین احساساتی یک چنین اعتقاداتی رشد پیدا می‌کند و رشدش رشد صادق است و اگر انسان رشد یک‌بعدی داشته باشد، آن رشد، رشد موفقی نخواهد بود؛ و آثار مخربی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تصریح کرد: دانش‌آموزان کشورمان، نسل‌های نوجوان نشان دادند که همیشه از طراوت ایمانی برخوردار هستند و روح انسانی و روحیه عواطف و احساسات در این عزیزان‌مان فراوان دیده می‌شود.

وی با اشاره به وجود 36 هزار شهید دانش‌آموز، افزود: اخرین شهید دانش‌آموز، علی لندی 15 ساله بود که دو نفر از همسایه‌های خودش را از معرکه آتش‌سوزی نجات داد  و الحمدلله به دستور مقام معظم رهبری به عنوان شهید ایشان را پذیرفتند.

لائینی از معلمان و مربیانی که توانستند چنین دانش‌آموزان قرآنی تربیت کنند تشکر کرد و ادامه داد: بنده از زحمات و خدمات آموزش و پرورش که در طرح‌های مصباح‌الهدی و تربیت حکیمانه، مشق انتظار، درس‌هایی از قرآن، ضیافت الهی، مسابقات قرآنی و خطبه فدکیه در این طرح‌ها جمع زیادی از دانش‌آموزان را به مشارکت واداشته، م از برترین‌ها تجلیل می‌کند تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha