وقف کتاب‌های کمک آموزشی کنکور در جویبار
کد خبر: 4004600
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

وقف کتاب‌های کمک آموزشی کنکور در جویبار

یک دانش‌آموز جویباری ۸۰ جلد از کتب کمک آمزشی خود را برای بهره‌گیری دانش‌آموزان نیازمند به ارزش ۷۰ میلیون ریال وقف کرد.

وقف ۸۰ جلد کتاب کمک آموزشی کنکور در جویبار

فاطمه رضاپور، از شهرستان جویبار در روزهای اخیر ۸۰ جلد کتاب کمک آموزشی رشته علوم تجربی را به نیت کمک به دانش‌آموزان نیازمند بعد از قبولی در کنکور وقف کتابخانه عمومی شهرستان جویبار کرد.

وی در گفت‌وگو با ایکنا مازندران، اظهار کرد: امسال قبل از آزمون کنکور، نیت کردم تا در صورت قبولی کتاب‌های درسی خود را وقف کنم تا دانش‌آموزان کم‌برخوردار نیز بتوانند از  این منابع درسی برخوردار شوند.

رضاپور افزود: این اقدام برای ترویج سنت حسنه وقف، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است تا وقف کتب در جامعه رونق بیشتری پیدا کند و نیز دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم‌برخوردار امکان استفاده رایگان از کتاب درسی و آموزشی را داشته باشند.

در ادامه رشید رضاپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جویبار با اعلام اینکه این اقدام مهم در راستای نشر و ترویج سنت وقف و مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی بوده است، گفت: امیدواریم در راستای گسترش فرهنگ وقف سایرین هم نسبت به چنین موقوفاتی تشویق شوند.

رئیس اداره اوقاف جویبار، ارزش این وقف کتب را ۷۰ میلیون ریال دانست و اظهار کرد: برای انجام وقف نیاز نیست از تمکن مالی زیادی برخوردار بود بلکه با حداقل توانمندی و کوچک‌ترین سرمایه می‌توان وقف‌های بزرگ انجام داد.

انتهای پیام
captcha