برگزاری جشنواره‌های دفاع مقدسی در مازندران
کد خبر: 4003764
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

برگزاری جشنواره‌های دفاع مقدسی در مازندران

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از برگزاری چهار جشنواره با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در استان مازندران خبر داد.

برگزاری جشنواره‌های دفاع مقدس در استان مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز 18 مهرماه در جلسه هماهنگی جشنواره‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: مهلت ارسال آثار یازدهمین دوره جشنواره شعر مقاومت و حماسه «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف»، ۱۳ آبان ماه است و این جشنواره  همزمان در نیمه اول دی برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه موضوع حماسه و فتح خرمشهر در بخش داستان کوتاه فراخوان شد، افزود: «شهدا»، «هشت سال دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، «شهدای مدافع امنیت»، «شهدای ترور و هسته‌ای و علمی» و «جنگ نرم» و «مقاومت ملل و بیداری اسلامی» از موضوعات دو جشنواره هستند.

ملکی تصریح کرد:  امسال در مجموع از صاحبان ۳۰ اثر (۱۸ اثر شعر و ۱۲ اثر داستان کوتاه) تقدیر خواهد شد و  خروجی هر دو جشنواره، چاپ می‌شود.

وی با اشاره به پنجمین دوره جشنواره هنری «فانوس» گفت: امسال برای اولین بار بخش استانی این جشنواره در مازندران برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تعداد ۷۰۹ اثر در قالب‌های مختلف هنری به دبیرخانه ارسال شد، عنوان کرد: زمان اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان استانی ۲۸ مهر همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) است و این جشنواره در ۳۰ رشته هنری در بخش ملی و آزاد برگزار شد که تعداد ۲۹ برگزیده به مرحله ملی راه یافتند.

وی افزود: جشنواره ملی من افتخار می‌کنم با موضوع ثبت خاطرات پیشکسوتان جهاد و مقاومت و دفاع مقدس توسط فرزندان و نوادگان پیشکسوتان برگزار می‌شود.

سردار ملکی با بیان اینکه جشنواره «مرد میدان» جشنواره ملی است و اختتامیه آن همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود، تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره از اول مهر در این اداره‌کل آغاز بکار کرد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه ۳ تا ۵ دقیقه‌ای، قایل صوتی ۳ تا ۵ دقیقه‌ای، عکس، خاطره و دلنوشته به آدرس الکترونیکی Sajed.mazandaran@gmail.com ارسال کنند.

وی مهلت ارسال آثار را تا پایان آبان‌ماه، و زمان برگزاری مراسم اختتامیه استانی را در هفته بسیج اعلام کرد و افزود: هدف از برگزاری جشنواره‌های دفاع مقدس، جریان‌سازی در حوزه ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha