درآمد ۳ میلیارد تومانی موقوفات قائمشهر
کد خبر: 4002431
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

درآمد ۳ میلیارد تومانی موقوفات قائمشهر

رئیس اوقاف و امور خیریه قائمشهر با بیان اینکه شهرستان قائمشهر سه درالقرآن وقفی دارد، اظهار کرد: درآمد موقوفات قائمشهر در یکسال گذشته، بیش از ۳ میلیارد تومان بوده است.

درآمد ۳ میلیارد تومانی موقوفات قائمشهر / وجود سه وقف قرآنی در قائمشهربه گزارش ایکنا از مازندران، علی فتحی رئیس اوقاف و امور خیریه قائمشهر، امروز ۱۲ مهرماه در نشست خبری که در هنرستان فنی حرفه‌ای موقوفه دکتر علینقی کنی، برگزار شد، گفت: ۱۲ تا ۲۱ مهرماه امسال دهه وقف نامگذاری شد و عناوینی همچون؛ وقف و رسانه، وقف و ترویج قرآن و عترت، وقف و بقاع متبرکه، وقف و کاهش آسیب اجتماعی، وقف و توسعه تمدن و فرهنگ اسلامی، وقف و سلامت و بهداشت جامعه، وقف و اشتغال و تولید، وقف و تولید جمعی و مشارکت‌های اجتماعی از جمله نامگذاری روز‌های دهه وقف است.

وی با بیان اینکه موقوفه دکتر علینقی کنی، بزرگترین موقوفه شهرستان قائمشهر است، افزود: اداره اوقاف قائمشهر دارای ۸۵۲ موقوفه است و ۳۰۲ حسینیه و تکیه دارد.

فتحی تصریح کرد: شهرستان قائمشهر دارای سه درالقرآن و سه مدرسه علمیه وقفی است و این شهرستان ۱۰ هزار و ۱۷ رقبه منفعتی دارد.

وی افزود: در یکسال گذشته ۴۵۴ سند اجاره انتقالی و اولیه تنظیم شد که  از مجموع درآمد آن  تا کنون ۹۴۴ میلیون تومان هزینه شد.

فتحی، اهدای چهار مورد جهیزیه، اهدای ۵۰ میلیون تومان برای ترخیص بیماران نیازمند، ۶۵۰ میلیون تومان جهت اطعام در عزاداری حسینی را از جمله مصارف موقوفات در سال گذشته دانست و اظهار کرد: درآمد موقوفات قائمشهر در یکسال گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ سه وقف جدید ثبت شد که بزرگترین موقوفه آن به ارزش ۲ میلیارد تومان با نیات درمان بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائمشهر، گفت: همه تجهیزات فنی و حرفه‌ای از موقوفه است و کمتر از ۳۰ درصد از مردم حقوق موقوفه را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از مجموعه درآمد موقوفات شش درصد آن جهت تبلیغ و ترویج موقوفه هزینه می‌شود و ۹۴ درصد آن بر اساس نیت موقوفه به مصرف می‌رسد.

فتحی بیان کرد: اکنون فضای آموزشی اجازه تجهیز بیشتر را نمی‌دهد و امید است با ساخت ساختمان جدید در هنرستان فنی حرفه‌ای دکتر علینقی‌کنی بتوانیم تجهیزات بیشتری را در این مکان مستقر کنیم.

فتحی با گله‌مندی از برخی دهیاران روستا، گفت: به جهت عدم همکاری دهیاران، مجبور شدیم برای دریافت حقوق موقوفه مقرراتی را با همراهی دستگاه‌های اجرایی وضع کنیم تا در ساخت و ساز‌ها دریافت استعلام از اوقاف را مد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: آمادگی داریم برای زنان سرپرست خانواری که در بحث اشتغال مشکل دارند، کمک کنیم.

در ادامه این نشست، اصغریان، رئیس آموزش و پرورش قائمشهر، با گرامیداشت دهه وقف، گفت: ۲۸ صفر همزمان با وفات پیامبر اکرم (ص) و وفات امام حسن مجتبی (ع) است و چه خوب است که از این دو واقف بزرگ نیز الگوگیری کنیم.

وی یاد واقف مرحوم دکتر علینقی کنی را گرامی داشت و افزود: این مکان از لحاظ تجهیزات از نظر تجهیزات در سطح کشور حرفی برای گفتن دارد.

اهدای ۱۳۰۰ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند قائمشهری

اصغریان تصریح کرد: سال گذشته در شهرستان قائمشهر میان یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز تبلت با مشارکت خیرین، پایگاه‌های مقاومت، اداره کل آموزش و پرورش، اوقاف و اداره کمیته امداد تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم اوقاف قائمشهر هر چه زودتر احداث ساختمان کارگاهی هنرستان فنی‌حرفه‌ای علینقی کنی را را به پایان ببرد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ پروژه آموزشی با هزینه ۵۰ میلیارد تومان در دست احداث است.

تقدیر از رئیس اوقاف قائمشهر

در پایان این نشست مدانلو، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر، با بیان اینکه اوقاف قائمشهر با مدیریت علی فتحی، بسیار موفق بوده و از لحاظ فرهنگی فعالیت‌های ارزشمند و چشمگیری داشته است.
لازم به ذکر است؛ در این نشست صمیمی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر، با اهدای لوح تقدیر از زحمات علی فتحی، رئیس اوقاف و امور خیریه قائمشهر قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha