دفاع مقدس؛ مظهر برترین صفات یک جامعه ایمانی
کد خبر: 3999596
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

دفاع مقدس؛ مظهر برترین صفات یک جامعه ایمانی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بیانیه‌ای به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد هفته دفاع مقدس آورده است: هفته دفاع مقدس یادآور مظهری از برترین صفاتی همچون؛ حماسه، معنویت، دینداری، آرمان‌خواهی، تدبیر و حکمت و ایثار و از خودگذشتگی و ایستادگی و پایداری و مقاومت است که از یک جامعه ایمانی انتظار می‌رود.

دفاع مقدس؛ مظهر برترین صفات یک جامعه ایمانیبه گزارش ایکنا از مازندران، مازندران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده رخصت جهاد داده شده است چرا که مورد ظلم قرار گرفته‌اند و البته خدا بر پیروزی آنان سخت تواناست. (آیه ۳۹ سوره حج)

اکنون که در آستانه چهل‌ویکمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس قرار داریم به این فرمایش نورانی رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند در جنگ تحمیلی ملت بزرگ ما با ایستادگی و مقاومت خود در راه خدا این توطئه را به وسیله و نردبانی به سمت قله‌های آرزو‌ها و ارزش‌های اسلامی و وسیله‌ای برای پیشرفت تبدیل کرد.

هشت سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی است برای ملت عزیزمان و تمام آزادی‌خوان جهان که هیچگاه پایان نمی‌پذیرد و همیشه می‌توانند از این سرمایه ارزشمند بهره‌برداری و آن را نگهداری کند.

هفته دفاع مقدس یادآور مظهری از برترین صفاتی است که از یک جامعه ایمانی انتظار می‌رود مانند حماسه، معنویت، دینداری، آرمان‌خواهی، تدبیر و حکمت و ایثار و از خودگذشتگی و ایستادگی و پایداری و مقاومت.

دشمنان اسلام جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن انقلاب به راه انداختند، اما برخلاف تصورشان امروز دفاع مقدس و جنگ تحمیلی باعث شعله‌ور شدن انقلاب و روحیه انقلابی در سراسر عالم شد. همانطور که در آن سال‌های نورانی معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) فرمودند: «هر روز ما در جنگ برکاتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم، ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم و از همه مهمتر ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم.»

ما در این جنگ جان‌های عزیز و بسیاری را از دست دادیم و خسارت‌های مادی و معنوی زیادی هم متحمل شدیم، اما با این وجود به واسطه آن نوری که در دل این ملت تابید از اعتماد به نفس، احساس عزت، استقلال و خودباوری ملی و پیشرفت‌های علمی و پیشرفته و ساخت دقیق‌ترین ابزار‌ها با دست خالی و بدون هیچ سابقه‌ای از ثمرات ارزشمند آن است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تجدید پیمان مجدد با آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عزیز و آرزوی سلامتی و سربلندی برای همه مجاهدان و جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان مازندران و گرامی‌داشت ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان با استعانت از خداوند متعال و با همراهی آحاد مردم و اطاعت از، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای حفظه الله و ادامه مسیر نورانی شهدای گرانقدر زمینه تحقق ایران قوی در همه ابعاد هر چه زودتر فراهم شود و از خداوند عزیز سربلندی و عزت و اقتدار بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران را خواستار است.

انتهای پیام
captcha