ماندگاری دفاع مقدس با روایتگری مکتوب
کد خبر: 3999206
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷

ماندگاری دفاع مقدس با روایتگری مکتوب

نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: باید آثار دفاع مقدس ماندگار بماند و آیندگان با روایتگری‌های درست و مکتوب و مستند مواجه باشند و مستندسازی و بکارگیری هنر در این بخش هم جای خاص خودش را دارد.

ماندگاری دفاع مقدس با روایتگری مکتوببه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران، امروز 30 شهریورماه در آئین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بهترین تجلیل‌ها و تکریم‌ها احترام به رزمندگان است چراکه عظمت و ایثار و اجرشان بسیار والا است و ما افتخار می‌کنیم که از این اسوه‌ها تجلیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همه ارزش‌ها و حماسه‌ها برگرفته از حماسه بزرگ اربعین حسینی است، افزود: دفاع مقدس با دو خطر مواجه است و مزدوران با تحریف واقعیت‌ها، تاریخ دفاع مقدس را دگرگون نشان می‌دهند و جور دیگر بازگو می‌کنند که باعث می‌شود نسل‌های آینده ما را ظالم و متجاوز و طرف مقابل را مظلوم فرض می‌کند و جلاد و شهید را به جای یکدیگر می‌گذارند و باید مواظب تحریف باشیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه مسئله دفاع مقدس مسئله عقلایی است و یکی از عقلانی‌ترین حرکات ملت ایران بوده است، تصریح کرد: درباره دفاع مقدس کوتاهی کردیم، کار‌های خوب و با ارزشی انجام گرفته، اما کم است؛ چراکه تحریف در کمین است و دست تحریف این بخش پردرخشش تاریخ ما را ممکن است، مخدوش کند.

امام جمعه ساری خطر تحریف را خیلی خطرناک دانست و بر ضرورت نگارش و ثبت خاطرات رزمندگان، آزادگان و جانبازان تأکید کرد و ادامه داد: باید آثار دفاع مقدس ماندگار بماند و آیندگان با روایتگری‌های درست و مکتوب و مستند مواجه باشند و مستندسازی و بکارگیری هنر در این بخش هم جای خاص خودش را دارد.

محمدی لائینی تهدید و خطر دوم را خطر طلبکاری معاندان و مخالفان عنوان کرد و ادامه داد: برخی افراد نه تنها در جنگ تحمیلی کمک نکردند، اما در سایه امنیت رزمندگان نشستند و از میوه این درخت استفاده کردند و امروز به جای اینکه پاسخگو باشند از ما مطالبه‌گری می‌کنند.

وی افزود: به فرموده امام راحل، انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و آغوش انقلاب برای کسانی که قصد خدمت دارند گشوده است و به کسانی که تفکر طلبکاری دارند نباید میدان داد و از نفوذ چنین تفکری باید به شدت جلوگیری کرد.

امام جمعه ساری پیروزی‌ها و موفقیت‌ها را مرهون تفکر انقلابی دانست و بیان کرد: عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات مرهون تفکر لیبرالی و غربزدگی و شرق‌زدگی است.

محمدی لائینی گفت: باید به جامعه بزرگ رزمندگان، ایثارگران و جانبازان توجه کرد و رفع مشکلات خانواده ایثارگران را در اولویت بیشتر قرار بدهیم.

انتهای پیام
captcha