دارالفتوای فلسطین تعرض صهیونیست‌ها به ساحت پیامبر (ص) را محکوم کرد
کد خبر: 3978181
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

دارالفتوای فلسطین تعرض صهیونیست‌ها به ساحت پیامبر (ص) را محکوم کرد

شورای عالی فتوای فلسطین در واکنش به تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به ساحت پیامبر اکرم (ص) و هتک حرمت ایشان در راهپیمایی پرچم، آن را تجاوزی آشکار و نژادپرستانه خواند و این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وفا، سه‌شنبه هفته جاری، شهرک‌نشینان صهیونیست راهپیمایی سالانه خود موسوم به راهپیمایی پرچم را در قدس اشغالی برگزار و شعارهایی ضد اعراب و پیامبر اسلام (ص) سر دادند.

شورای عالی فتوای فلسطین در جلسه امروز (پنجشنبه)  خود در واکنش به این موضوع اعلام کرد: تعرض به ساحت پیامبر اکرم (ص) و ناسزاگویی به ایشان در راهپیمایی پرچم، تجاوزی آشکار و نژادپرستانه بود.

این شورا در ادامه مسلمانان و اعراب را به دفاع از حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) و نیز مقدسات اسلامی فراخواند.

شورای عالی فتوای فلسطین اعلام کرد، این تجاوز که با حمایت سران رژیم صهیونیستی صورت گرفت جدید نیست و پیامدهای آن بر عهده این رژیم است.

این نهاد در ادامه ایستادگی اهالی محله شیخ جراح در قدس و بطن الهوی در سلوان در مقابل رژیم صهیونیستی را ستود و افزود، رژیم صهیونیستی به دنبال نابود کردن هویت عربی و اسلامی در قدس با هدف یهودی‌سازی آن است.

در جریان راهپیمایی پرچم در روز سه‌شنبه، نظامیان رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی اقدام به متفرق کردن تظاهرات فلسطینیان معترض به این راهپیمایی در دو منطقه باب العامود و باب الساهره کردند که بر اساس اعلام هلال احمر فلسطین، دست کم ۲۷ فلسطینی در این درگیری‌ها مجروح شدند. پلیس رژیم صهیونیستی همچنین ۶ فلسطینی را بازداشت کرد.

انتهای پیام
captcha