برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در کهگیلویه‌ و بویراحمد
کد خبر: 3978095
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در کهگیلویه‌ و بویراحمد

دبیر کانون‌های رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید و حضور خدام امام رضا(ع) در این استان خبر داد.

برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی کانون‌های رضوی استان، ستار هدایت‌خواه، دبیر کانون‌های رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 26 خردادماه در جمع خبرنگاران، گفت: به رسم هشت سال گذشته امسال جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید با حضور خدام امام علی بن موسی الرضا(ع) و پرچم متبرک حرم آن امام در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: امسال به دلیل تقارن دهه کرامت با انتخابات ۱۴۰۰ برنامه‌ها با تأخیر از عصر ۲۸ خردادماه آغاز و خدام وارد استان می‌شوند و تا چهارم تیرماه در استان حضور خواهند داشت.

دبیر کانون‌های رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این کاروان به هفت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شامل کهگیلویه، چرام، باشت، گچساران، بویراحمد، دنا و مارگون سفر خواهد کرد.

هدایتخواه تصریح کرد: برخی از شهرستان‌ها تشکل مجری برای برگزاری جشن زیر سایه خورشید و حضور خدام اعلام آمادگی نکرده‌اند، به همین دلیل حضور انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: حضور در اماکن متبرکه، گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با علما و روحانیون و ائمه جمعه، حضور در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران، حضور در زندان‌ها و دیدار با زندانیان، حضور در جمع خانواده‌های مددجوی کمیته امداد و بهزیستی و اقشار مختلف از جمله برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید و خدام علی بن موسی الرضا(ع) در این شهرستان‌هاست.

دبیر کانون‌های رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برنامه‌های متعدد و متنوعی در سطح استان از جمله مراسم بزرگداشت امامزادگان و عطر افشانی امامزاده عبدالله در شهر یاسوج و حضور در خانه سالمندان و مراکز توان بخشی، آزاد کردن ۱۰ زندانی جرائم بدهکار مالی غیرعمد، دیدار با اقشار دانشجویی، حضور خدام در برنامه های صدا و سیما و افتتاح سه‌شنبه‌های زهرایی و چهارشنبه‌های امام رضایی برگزار خواهد شد.

هدایتخواه تأکید کرد: این کاروان همزمان در مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا خواهند کرد. همچنین در بیمارستان شهید دکتر جلیل که به‌عنوان بیمارستان معین کرونایی استان است برای قدردانی از کادر درمان در ایام کرونا نقش آفرینی کرده‌اند، حضور پیدا خواهند کرد. این کاروان از شهر زلزله زده سی سخت دیدار خواهد کرد. همچنین مراسم اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند شهر زلزله زده سی سخت و اهدای بسته‌های معیشتی به اقشار نیازمند برگزار خواهد شد.

دبیر کانون‌های رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حضور خدام امام رضا(ع) در این ایام چند اثر مهم از جمله اینکه فرصت زیارت از دور را برای کسانی که امکان زیارت امام رضا(ع) را از نزدیک ندارند، فراهم می‌کند، عطر و بوی استان را امام رضایی می‌کنند و به بهانه این حضور فرهنگ رضوی از جمله فرهنگ توجه به نیازمندان و محرومان ترویج پیدا می‌کند.

هدایتخواه بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی همه برنامه‌های این کاروان و جشن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha