حوزویان به سمت بلاغ مبین گرایش یابند
کد خبر: 3978093
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴

حوزویان به سمت بلاغ مبین گرایش یابند

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، گفت: امروز جامعه تبلیغات مبین می‌خواهد و حوزویان باید به سمت بلاغ مبین گرایش یابند و در خطابه خود از برهان و استدلال بهره ببرند.

حوزویان به سمت بلاغ مبین گرایش یابندبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، عصر دیروز ۲۶ خردادماه در همایش فعالان فضای با تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات، اظهار کرد: آیه دوم از سوره مبارکه والعصر که خداوند می‌فرماید: «إِنَّ الإِنْسانَ لَفِی خُسْرٍ» را مفسرین به دو نوع خسران تفسیر کردند خسران فردی و اجتماعی که به دلایل عدم تواصی به وجود می‌آید و تاکید اخیر مقام معظم رهبری به تواصی نوعی پیاده‌سازی مفاهیم دینی بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب معترض است؛ اعتراضش به زندگی طاغوتی است و خواستار اجرای سبک زندگی رحمانی است.

حزیزاوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای پیاده سازی همه اجزای دین و تقابل به همه هیمنه طاغوت بود، تصریح کرد: پرچم رسانه‌ای جریان انقلابی بالا است و امروز جایگاه روحانیون در جامعه از همه اقشار دیگر بیشتر مورد احترام مردم است و این در نظرسنجی علمی و دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون جامعه هیچ اقبالی به افراد تزویر ندارد، افزود:، اما جامعه امروز مانند گذشته که با یک فتوا کار فیصله می‌یافت متفاوت است و کار سخت‌تر شده و لازم است به تبیین فتوا هم بپردازیم.

این مسئول گفت: ما در مستند‌سازی جلو هستیم و زبانمان ناطق است و باید خمایت بیشتری از رسانه‌ها انجام دهیم.

وی افزود: امروز جامعه تبلیغات مبین می‌خواهد و حوزویان باید به سمت بلاغ مبین گرایش یابند و در خطابه خود از برهان و استدلال بهره ببرند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، گفت: اگر کسی سواد رسانه نداشته باشد حرام است کار رسانه‌ای کند، باید سکوت کند و حق ندارد حرف بزند.

وی افزود: باید یک قرارگاه مستند رسانه‌ای تشکیل شود و قبل از ارسال خبر نسبت به دروازه‌بانی خبر اقدام کند و باید نسبت به طیف‌های انقلابی در کشور شناخت داشته باشیم.

حزیزاوی گفت: وظیفه مهم برای فعالان رسانه‌ای و عموم مبلغین این است که مطالعه دقیق تیب‌شناسی جمعیتی بر روی مخاطبین داشته باشند و در این باره لازم است دوره‌های آموزشی اختصاصی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha