نقش مازندران در دفاع مقدس تدوین می‌شود
کد خبر: 3977778
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹

نقش مازندران در دفاع مقدس تدوین می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در همایش مسئولان دفاتر حفظ آثار در بابلسر از تدوین کتاب نقش ۲۲ شهرستان مازندران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.

اثر نقش شهرستان‌های  مازندران در دفاع مقدس تدوین می‌شودبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، عصر دیروز، 25 خردادماه در حاشیه اولین همایش مسئولان دفاتر حفظ آثار در بابلسر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس هر سال دو همایش با حضور مسئولین دفاتر و با موضوع بررسی برنامه‌های ابلاغی برگزار می‌کند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ اولین همایش مسئولان دفاتر را با حضور مسئولان شهرستان، شورای شهر و معاونت‌های این اداره‌ کل در سالن بهزیستی بابلسر برگزار کردیم.

وی افزود: در این همایش بیانات سردار کارگر را در سه موضوع ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، تدوین ۶۰ عنوان کتاب و دانشنامه استانی به مسئولین دفاتر ابلاغ شد.

این مسئول با بیان اینکه پیگیری ایجاد پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها یکی از موضوعاتی بود که به آن تأکید شد، گفت: در بعضی از شهرستان‌ها پایگاه فرهنگی دفاع مقدس داریم که به صورت نمایشگاهی در فضایی محدود و ثابت با محتوای دفاع مقدس ایجاد و فعال است.

ملکی با بیان اینکه تدوین کتاب نقش شهرستان‌ها در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر مباحث مورد بحث بود، گفت: تدوین کتاب شهرستان‌ها یکی از مصوبات جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ است و با پیگیری‌های اداره‌کل مقدمات کار‌ها در بحث محتوا و همچنین پشتیبانی با کمک فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه تدوین کتاب نقش ۲۲ شهرستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دستور کار امسال ما قرار دارد، گفت: در این همایش بر ضرورت ساخت یادمان‌های شهدای گمنام تأکید شد.

وی با بیان اینکه استان مازندران ۳۵۶ شهید گمنام دارد، افزود: بخش اعظم این شهدا از اوایل در مزار شهدا و امامزاده‌ها و بخشی هم در پارک‌ها و دانشگاه‌ها خاکسپاری شدند و بخش اعظم یادمان‌ها ساخته شد و مابقی تا پایان سال ساخته خواهد شد.

ملکی با بیان اینکه تمام سعی و تلاش ما این است که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را تا پایان سال به نقطه مطلوبی برسانیم، اظهار کرد: همچنین قرارداد دانشنامه دفاع مقدس نیز بسته شد و امیدواریم بتوانیم بالای ۴۰۰ مقاله را در این دانشنامه به چاپ برسانیم.

انتهای پیام
captcha