اجرای طرح «سرباز ماهر» برای فرزندان مددجو در مازندران
کد خبر: 3977705
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

اجرای طرح «سرباز ماهر» برای فرزندان مددجو در مازندران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران، گفت: طرح سرباز ماهر برای فرزندان مددجو با تفاهم‌نامه مشترک بین کمیته امداد و ستاد کل نیرو‌های مسلح در مازندران، به اجرائی شد.

اجرای طرح «سرباز ماهر» برای فرزندان مددجو در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سید علی اصغر رضایی طالشی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران امروز 25 خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با تفاهم‌نامه مشترک بین کمیته امداد و ستاد کل نیرو‌های مسلح مبنی بر مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در طرح «سرباز ماهر» این طرح در سطح استان در سال گذشته، آغاز شد.

وی افزود: هدف از این طرح اثربخشی خدمت مقدس سربازی و توسعه‌ی توانمندی سربازان وظیفه تحت حمایت این نهاد، پس از هماهنگی با معاونان حوزه‌های فرهنگی و حمایت و برگزاری نشست با نمایندگان مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح استان همچون سپاه، نیروی دریایی ارتش و نیروی انتظامی است.

رضایی تصریح کرد: برای اجرای این طرح، مشاوره مهارت‌آموزی برای ۵۲ نفر از فرزندان ذکور مددجو و نیز ۲۳ دوره آموزش‌های مهارت‌آموزی گروه هدف در سال گذشته برای توانمندی مهارتی و شغلی فرزندان مددجو با هدف ایجاد بهره‌وری مناسب در ایام سربازی اجرا شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران، گفت: فرزندان مددجوی تحت حمایت که مشمول خدمت سربازی هستند، بعد از شرکت در جلسات مشاوره فردی و گروهی حوزه اشتغال و خودکفایی و با شناسایی استعداد‌ها و علاقه‌مندی‌ها، برای کسب تجربه عملی محیط واقعی کار در دوران خدمت سربازی، نسبت به گذراندن دوره‌های تخصصی مهارت‌آموزی شغلی معرفی شده و پس از پایان دوره، مدرک گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

رضایی گفت: سال گذشته ۵۲ نفر از فرزندان مددجو در سامانه سرباز ماهر نام‌نویسی کردند که پس از گذراندن این دوران باید برای بکارگیری موثر و یا دریافت تسهیلات وام اشتغال اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha