ورود بیش از 2 میلیون دز واکسن جدید به کشور
کد خبر: 3977680
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

ورود بیش از 2 میلیون دز واکسن جدید به کشور

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: به زودی بیش از دو میلیون دز واکسن کرونا به کشور وارد می‌شود.

به گزارش ایکنا، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به وقفه‌ای که طی هفته‌های گذشته در واردات واکسن کرونا ایجاد شده بود، گفت: در چند روز آینده مطابق قولی که داده شده و مبالغی که به حساب شرکت‌های فروشنده واکسن واریز شده، امیدواریم بیش از دو میلیون دز واکسن معتبر وارد کشور شود تا در کنار زحماتی که عزیزان در وزارت بهداشت می‌کشند بتوانیم هموطنانمان را با استفاده از واکسن‌های وارداتی و واکسن‌‌های معتبر تولید داخل واکسینه کنیم و بخشی از دغدغه‌های هموطنان در این زمینه مرتفع شود.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد مطابق قولی که داده شده اگر طرف خارجی بتواند به تعهداتش عمل کند، مابقی واکسن‌های مورد نیاز را وارد کشور کند. طبیعتاً با توجه به گروه هدف هم از محصولات تولید داخل استفاده می‌شود و هم از واکسن‌های وارداتی تا بتوانیم پوشش واکسیناسیون را به حد قابل قبولی برسانیم.

همتی از همکاری نزدیک وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر و سایر ارکان دولت برای تحقق این مسئله سخن گفت و اضافه کرد: قرار بود این محموله روز دوشنبه وارد کشور شود اما امیدواریم فردا بارگیری آن صورت گیرد و به زودی وارد کشور شود.  

انتهای پیام
captcha