تربیت 3840 معلم حفظ قرآن تا پایان تابستان
کد خبر: 3977673
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
در راستای اجرای مصوبات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن /

تربیت 3840 معلم حفظ قرآن تا پایان تابستان

بحرالعلوم با اشاره به تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته با دستگاه‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، از اجرای یکی از مصوبات این ستاد و حضور 3840 نفر در دوره‌های تربیت معلم حفظ قرآن کریم تا پایان تابستان خبر داد.

تربیت 3840 معلم حفظ قرآن تا پایان تابستان

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برنامه‌ریزی اجرای دوره‌های تربیت معلم قرآن در جلسات ستاد راهبری طرح ملی حفظ،‌ گفت: پس از اختصاص بودجه پنج میلیاردی به این ستاد، بخشی از آن برای بحث تربیت معلم قرآن اختصاص یافت. در ادامه و پس از انعقاد تفاهم‌نامه با برخی دستگاه‌های عضو ستاد، این دوره‌ها طی روزهای گذشته در دستگاه‌های مختلف آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌ها تا انتهای فصل تابستان به پایان می‌رسد، افزود: در طول این طرح، 3840 نفر معلم حفظ قرآن تربیت خواهد شد. برای رسیدن به این رقم برای هر دستگاه‌، یک سهمیه مجزا در نظر گرفته شده است، اتحادیه موسسات قرآنی مردم‌نهاد 1240 نفر، دارالقرآن‌های آموزش و پرورش 400 نفر، حوزه علمیه برادران 400 نفر،‌ حوزه علمیه بانوان 400 نفر، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد 280 نفر، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها 600 نفر، ستاد کل نیروهای مسلح 400 نفر، دارالقرآن حرم حضرت عبدالعظیم(ع) 40 نفر و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نیز 80 نفر در این دوره‌ها حضور خواهند یافت.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد:‌ به جز اتحادیه موسسات قرآنی مردم‌نهاد که تمام هزینه برگزاری دوره از سوی ستاد راهبری طرح ملی حفظ پرداخت می‌شود،‌ سایر دستگاه‌ها به صورت مشارکتی در این طرح حضور دارند و نیمی از هزینه دوره را خود آنها پرداخت می‌کنند.

بحرالعلوم بیان کرد: افراد حاضر در این دوره باید حداقل حافظ 10 جزء قرآن کریم باشند و در دوره‌هایی که تاکنون در کشور برگزار شده، قبول نشده باشند و مدرکی در این زمینه نداشته باشند. به این ترتیب در قالب این طرح، 3840 معلم جدید قرآن کریم تربیت خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که صورت گرفته است، نظارت بر این دوره‌ها بر عهده دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ خواهد بود و بر همین اساس، برای هر کدام از دستگاه‌ها یک ناظر معرفی شده است. در حال حاضر دستگاه‌هایی همچون اتحادیه موسسات قرآنی مردم نهاد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، آموزش و پرورش و ... کار آموزش دوره‌های خود را شروع کرده‌اند.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده است،‌ گفت: از مبلغ پنج میلیارد تومانی که به ستاد راهبری اختصاص یافته است، حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای طرح تربیت معلم قرآن کریم اختصاص یافته است. یکی از محل‌های استفاده از این مربیان، طرح بشارت خواهد بود که از نیمه دوم سال آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون چند ده هزار معلم حفظ قرآن تربیت شده است،‌ گفت:‌ در یک قلم در سازمان اوقاف و امور خیریه، بیش از 13 هزار نفر در دوره تربیت معلم حفظ قرآن شرکت کرده‌اند. در کنار این، آخرین آمار و اطلاعات مربوط به آن افراد را دستور کار داریم تا وضعیت فعلی آنها مورد بررسی قرار بگیرد. همچین یک نیازسنجی صورت خواهد گرفت تا مشخص شود که آیا این تعداد تربیت مربی حفظ قرآن کریم کافی است یا نیاز به تربیت افراد بیشتری داریم.

انتهای پیام
captcha