الحشد الشعبی قدرت خود را از لبیک به فتوای مرجعیت گرفت
کد خبر: 3977568
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق:

الحشد الشعبی قدرت خود را از لبیک به فتوای مرجعیت گرفت

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق با تأکید بر تداوم راه شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در مبارزه با تروریسم داعشی و آمریکایی، تأکید کرد که الحشد الشعبی قدرت خود را از لبیک مردم به فتوای مرجع عالیقدر دینی گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ملی عراق(نینا نیوز)، قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق تأکید کرد: الحشد الشعبی تنها نهاد نظامی است که بُعد شرعی و قانونی دارد.

وی در سالگرد فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی برای مبارزه با داعش و همچنین سالروز شهادت سیدمحمد صدر(از مراجع تقلید شیعه) در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: پاسخی که به فتوای مرجع دینی صورت گرفت، لبیکی استثنایی و بی‌نظیر بود.
الخزعلی افزود: الحشد الشعبی قدرت خود را از اطاعت مردمی از فتوا گرفته و این یکی از دستاوردهای محمد الصدر است. در واقع الحشد الشعبی تنها نهاد نظامی است که بعد شرعی و قانونی دارد.
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق تأکید کرد: همه نبردهایی که الحشد الشعبی به آن ورود کرد، نتایج آن با پیروزی و موفقیت همراه بود.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل همان گونه که از قتل سید شهید خوشحال شدند، از ترور فرماندهان الحشد الشعبی خوشحال می‌شوند. از خداوند می‌خواهیم که ما را در مسیر مقاومت و جهاد یعنی مسیر شهیدان محمد صدر، المهندس و سلیمانی ثابت قدم و پایدار بدارد.

الخزعلی به جوانان توصیه کرد که نگذارند این خوشحالی برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها دوام داشته باشد، بلکه آن را به آتشی بر سرشان تبدیل کنند.

او اصرار دولت آمریکا برای باقی گذاشتن نیروهای رزمی خود در خاک عراق را مغایر با قانون اساسی عراق خواند و گفت: اصرار بر ماندن نظامیان آمریکا به این معناست که راه‌های سیاسی و مسالمت‌آمیز برای خروج نظامیان آمریکا جواب نداده است.
الخزعلی گزینه مقاومت را تنها گزینه قانونی برای وادار کردن نظامیان آمریکایی به خروج از عراق دانست و گفت: دولت آمریکا باید بداند که این تصمیم، یک تصمیم کاملاً ملی و عراقی است.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق با بیان اینکه مذاکرات آمریکا با جمهوری اسلامی هیچ نفعی به عراقی‌ها در خصوص خروج نظامیان بیگانه از خاک عراق نمی‌رساند، گفت: گروه‌های مقاومت هرگز دست از گزینه نظامی نمی‌کشند، مگر اینکه نیروهای آمریکایی همین الان عقب‌نشینی کنند.

وی تأکید کرد: تصمیم برای پاسخ به نظامیان بیگانه در حال حاضر آغاز شده است و آمریکایی‌ها باید اطمینان حاصل کنند که آمادگی برای پاسخ وجود دارد.

الخزعلی گفت: گروه‌های مقاومت چیزهای زیادی در چنته دارند که برای آمریکایی‌ها غیرقابل انتظار است و همه خود را برای تمام چالش‌ها و احتمال‌ها آماده کرده‌اند و تصور نکنند که ما از تهدید آنها می‌ترسیم. ما قومی هستیم که راه ما مقاومت، کرامت و مقصود ما شهادت است.
الخزعلی درباره اعلام واشنگتن مبنی بر اعطای سه میلیون دلار به کسانی که درباره حملات به منافع آمریکا در عراق اطلاعات دهند، گفت: این امر، بازتاب فرهنگ کابویی آنهاست؛ اما این سؤال مطرح می‌شود که موضع دولت عراق در قبال این اعلام چیست؟ سکوت؛ ماهواره‌ها، دستگاه‌های ردیابی و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا کجا هستند؟.

انتهای پیام
captcha