حضور در انتخابات کمک به حل مشکلات است
کد خبر: 3977463
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
انتخابات ۱۴۰۰ / ۱۸

حضور در انتخابات کمک به حل مشکلات است

رئیس دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات به معنای کمک به دولت برای حل مشکلات مردم است، تأکید کرد: مردم با این حضور اعلام می‌کنند پشت نظام و دولت هستند و چشم امید دشمنان برای دخالت در کشور را کور خواهند کرد.

حضور مردم در انتخابات به معنای کمک به حل مشکلات استمرتضی قائمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی است بر همین اساس پشتوانه محبوبیت و مقبولیت دولت‌مردان از مردم اخذ می‌شود، هرچه یک دولت اعتبار مردمی بیشتر داشته باشد پر قدرت‌تر می‌تواند عمل کند.

وی اظهار کرد: اقتدار و عزت ملی یک کشور در روابط داخلی و خارجی بر اساس همین پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد بنابراین هر چه یک نظام از آرای مردمی بیشتری برخوردار باشد کشور نیز عزت و اقتدار بیشتری خواهد یافت.

قائمی با تأکید بر اینکه حل مشکلات مردم وابسته به جایگاه مقامات دولتی دارد، افزود: وقتی یک دولت با تأیید بیشتر مردم انتخاب شود قطعاً نفوذ بیشتری در منطقه خواهد و در سطح بین‌الملل جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت، دشمنان نمی‌توانند امید به توطئه داشته باشند چراکه می‌دانند این دولت پشتوانه مردمی قوی دارد.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات به معنای کمک به دولت برای حل مشکلات مردم است چراکه با این حضور اعلام می‌کنند پشت نظام و دولت هستند و چشم امید دشمنان برای دخالت در کشور را کور خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه عملکرد ضعیف دولت در سال‌های گذشته و وجود مشکلات در جامعه قابل‌انکار نیست، افزود: معتقد نیستم مشکلات نهادینه شده است، قطعاً با روی کار آمدن فردی توانمند که همت و اراده به خرج دهد، جایگاه ملی ارتقا خواهد یافت و مشکلات حل می‌شود.

قائمی با تأکید بر اینکه دولت جدید باید به توانمندی‌های داخلی نگاه ویژه‌ای داشته باشد افزود: متأسفانه چشم دوختن به غرب نه تنها راهگشا نیست بلکه فرصت پرداختن به ظرفیت‌های داخلی را نیز از کشور می‌گیرد ما منابع و نیروی انسانی بسیار قوی در کشور داریم که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. اگر دولتی روی کار بیاید که به تقویت تولید داخلی، توانمندی‌های درون کشور و نیروی جوان اعتماد داشته باشد قطعاً وضعیت مشکلات بهتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد همدان گفت: گر چه تعامل با کشورهای دیگر لازمه پیشرفت کشور است اما نباید تعامل با امید به خارج از کشور اشتباه شود، دولت با مهار واردات نقش مهمی در ایجاد ظرفیت‌های تولیدی و ارتقا آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

قائمی با بیان اینکه مدیران خسته و ناتوان نمی‌توانند مشکلات مردم را رسیدگی کنند افزود: پیشرفت یک کشور مستلزم دوندگی یک مدیر برای رفع دغدغه‌های مردم است مدیری که خسته و ناتوان باشد نمی‌تواند مشکلات مردم را رسیدگی و حل کند.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور آینده از ظرفیت متخصصان داخلی و کارشناسان برای حل مشکلات کشور بهره ببرد این مهم‌ترین انتظار جامعه دانشگاهی از رئیس‌جمهور آینده است.

انتهای پیام
captcha