نحوه دسترسی بانوان كارآفرين به فروش محصولات در فضای مجازی
کد خبر: 3977394
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
سیاوشی تبیین کرد؛

نحوه دسترسی بانوان كارآفرين به فروش محصولات در فضای مجازی

مشاور عالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست بین‌المللی «گفت‌و‌گوهای منطقه‌ای در حوزه زنان و خانواده» به نحوه دسترسی بانوان كارآفرين به فروش محصولات در فضای مجازی پرداخت.

نحوه دسترسی بانوان كارآفرين به فروش محصولات در فضای مجازیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست بین‌المللی «گفت‌و‌گوهای منطقه‌ای در حوزه زنان و خانواده» امروز دوشنبه، 24 خردادماه با حضور هیئتی از صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه‌های لبنان، سوریه، عراق، یمن، فلسطین، بحرین و الجزایر به میزبانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، همکاری جهاددانشگاهی الزهرا(س) و مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

طیبه سیاوشی، مشاور عالی معاون رئیس جمهور در امور زنان، در این نشست بین‌المللی به موضوع دسترسی زنان كارآفرين به فروش محصولات در فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: بهبود وضعیت اقتصادی زنان کارآفرین در شرایط کرونا، بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود کشور، تقویت فعالیت‌های گروهی و مشارکتی در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی در بین زنان کارآفرین، الگوی همکاری (در حال اجرا) بین دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و ظرفیت‌های موجود در خدمت توانمندسازی بیشتر زنان کارآفرین در همه بخش‌ها برای حضور قوی و پایدار در فضای مجازی و فروش با کیفیت و پایدار مناسب با توجه به خواست‌ها و استانداردهای مورد نظر فضای مجازی و بررسی ظرفیت‌های موجود در کشور از اهداف این موضوع است.

وی بیان کرد: بستر اینترنتی قابل قبول، ساختارهای اجرایی در حال کار( تعاونی‌های زنان، صندوق‌های کشاورزی، گروه‌های همیار سرپرست خانواده، پویش زنان نسل تحریم)، نهادهای مدنی و تخصصی جویای نقش‌آفرینی مؤثر؛ شرکت‌های استارتاپی و دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری)، بخش‌های خصوصی فعال در فضای فروش مجازی؛ دیجی کالا، کافه بازار، دیوار، با سلام، کشمون، کوچیکا...، بهره‌مندی از تفاهم‌نامه‌های موجود با نهادهای مالی و سازمان‌های مختلف، تسهیلگری در کسب وام‌های ارزان قیمت برای زنان کارافرین کشور، ساختارهای اجرایی موجود برای توانمندسازی اقتصادی زنان در نهادهای دولتی و نيمه دولتی و غيردولتی از جمله مواردی است که در این زمینه وجود دارد.

مشاور عالی معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به گستره زنان کارآفرین در فعالیت‌های دامی، كشاورزی، صنايع دستی، توليدی، درشهر و روستا، بیان کرد: وزارت جهاد كشاورزی(صندوق‌های اعتباری خرد زنان، 1800 صندوق روستایی عشایری زنان در کشور)، وزارت كار، تعاون و امور اجتماعی( 2500 تعاونی‌های زنان)، سازمان بهزيستی(‌گروه‌های همياران زن سرپرست خانوار 1460 گروه در کشور)، شبكه كارآفرينان زن زير نظر معاونت زنان و خانواده (120 نفر)، تشكل‌های فعال در زمينه اشتغالزايی(بیش از 100 تشکل که با معاونت زنان و خانواده تفاهم‌نامه داشته‌اند)، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از جمله نهادهای تأثیرگذار در این زمینه هستند.

سیاوشی با اشاره به اقدامات انجام شده و دستاوردهای به دست آمده بیان کرد: اقدامات انجام شده در محور آموزش شامل برگزاری وبینارهای آموزشی چند منظوره با موضوع اهمیت حضور زنان کارآفرین در فضای مجازی، مهارت‌های مورد نیاز، تکنیک‌ها و تجهیزات لازم، نحوه راه‌اندازی غرفه فروش در سایت‌های فروش مجازی، تجاری کردن تولیدات و محصولات، اهمیت تهیه محتوای تبلیغاتی و عکاسی حرفه‌ای، برگزاری وبینارهای آموزشی چند منظوره دور دوم با موضوع؛ کمک به فعال شدن غرفه‌ها و رفع اشکالات موجود در بین کارآفرینانی که غرفه فروش تاکنون راه‌اندازی کرده‌اند، رد و بدل تجربیات و بررسی بازخوردها و نظرات تسهیلگران اجتماعی و کارشناسان شرکت‌های استارتاپی همکار طرح ملی، آشنایی با امکانات شرکت پست و عملیاتی کردن بخشی از تفاهم‌نامه بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، بسترسازی برای حضور موفق زنان کارآفرین در نمایشگاه‌های آنلاین مجازی منطقه‌ای از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

وی با اشاره به جلب همکاری نهادها و وزارتخانه‌های همسو نیز گفت: تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم‌نامه با شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، انعقاد قرارداد با نقش آفرینان محلی برای کمک به اجرایی شدن سیاست‌گذاری‌ها، انعقاد قرارداد با 5 مؤسسه تسهیلگری اجتماعی و 5 شرکت استارتاپی برای پوشش سراسر کشور با هدف فعالیت‌های اجتماع محور در خصوص تقویت کار گروهی در ارتقای همکاری‌های بین بخشی در صندوق‌ها، تعاونی‌ها و گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار، نحوه برندسازی محصولات ساخت زنان کارافرین، نحوه تکمیل زنجیره‌ها در مراحل تأمین مواد خام، تولید و عرضه، ثبت محصولات و اتصال گروه‌های کارآفرین به فضای مجازی فروش با تهیه محتوای تبلیغاتی و عکاسی مناسب و تشکیل کمیته ملی هماهنگی با حضور همه دست اندرکاران دولتی و غیردولتی نیز از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

انتهای پیام
captcha