هیچ ما به‌ازای مادی برای جبران خون شهید، فداکاری جانباز و صبوری آزاده وجود ندارد
کد خبر: 3976526
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

هیچ ما به‌ازای مادی برای جبران خون شهید، فداکاری جانباز و صبوری آزاده وجود ندارد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان چهارمحال و بختیاری و جلسه امضای تفاهم‌نامه و ایجاد اشتغال برای ایثارگران که در استانداری این استان برگزار شد؛ گفت: با هیچ ما به‌ازای مادی نمی‌توان خون شهدا، فداکاری جانبازان و صبوری آزادگان را جبران کرد.

با هیچ ما به‌ازای مادی نمی‌توان خون شهدا، فداکاری جانبازان و صبوری آزادگان را جبران کردبه گزارش ایکنا؛ سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری روز گذشته سه‌شنبه، به دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و امضاء تفاهم‌نامه پرداخت. 

وی در استان اصفهان در ابتدا با حضور  در گلزار مطهر شهدای شهر «نجف‌آباد» و سپس در دیداری صمیمانه با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان نجف‌آباد با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انحصاری انسان‌ها قدرت انتخاب است؛ گفت: خداوند حق انتخاب را به عنوان یک نعمت بزرگ به انسان اعطا کرده است تا ما به واسطه این ویژگی تفاوت خود را با سایر موجودات عالم مشخص کنیم. خداوند اختیار چگونه زیستن و حتی چگونه مردن را به انسان بخشیده است. وقتی انسان‌ها مراحل رشد و کمال را طی می‌کنند، حتی از زمان و مکان مرگ خود نیز آگاه می‌شوند و چنین انسان‌هایی بی‌شک انسان‌های برجسته و تعیین‌کننده‌ای در جهان هستند. شهدا از جمله این افراد هستند که به چنان درجه‌ای رسیدند تا با اختیار خود در مسیر رشد و کمال پیش بروند و به بلندترین درجات برسند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بهترین فرزندان این سرزمین را برای استقلال و سربلندی این کشور تربیت کردند و به جبهه‌ها فرستادند.

وی در این سفر با آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه شهر اصفهان دیدار کرد و گفت: شهدا و ایثارگران نزدیک‌ترین انسان‌ها به شاخص‌های کمال انسانی هستند و به همین دلیل است که امام خمینی(ره) خدمت به خانواده‌های معظم شهدا را خدمت به نبی اکرم(ص) دانسته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به مسائل و مشکلات مربوط به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: تأمین نیازهای این عزیزان در بخش‌هایی مانند مسکن و اشتغال فرزندان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. همچنین نیازهای خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان مدافع حرم و به خصوص عزیزان فاطمیون نیز باید پیگیری و برطرف شود.

با هیچ ما به‌ازای مادی نمی‌توان خون شهدا، فداکاری جانبازان و صبوری آزادگان را جبران کرد

در ادامه سعید اوحدی با سفر به چهارمحال و بختیاری و با حضور در گلزار مطهر شهدا «شهرکرد»، به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

وی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها در رابطه با اهداف این سفر گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل حجم بالای مأموریت و مسئولیت‌ها نیازمند همراهی تمام دستگاه‌ها است، به همین دلیل در سال گذشته تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف به امضا رسید. هدف اصلی سفرهای استانی نیز اجرای موارد باقی‌مانده از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با همراهی استانداران محترم، نمایندگان محترم ولی‌فقیه و مسئولان استانی است.

معاون رییس جمهور افزود: با مصوبه هفته گذشته هیئت دولت شاهد افزایش 200 درصدی وام مسکن در بخش‌های مختلف بودیم که اتفاق بسیار خوبی است. در سال گذشته نیز 71 هزار قطعه زمین در استان‌های مختلف در تملک بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت و با مصوبه مجلس شورای اسلامی شاهد نهضت ساخت مسکن‌های ایثارگری در استان‌ها خواهیم بود.

اوحدی همچنین در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به انجام سفرهای استانی در طول سال گذشته گفت: مطمئناً مشکل مسکن و اشتغال جامعه معزز ایثارگری در هر استان باید در خود آن استان پیگیری و حل شود و نمی‌توان از تهران موضوع را پیگیری و اجرایی کرد، بنابراین سفرهای استانی را به تمام استان‌های کشور داشتیم و خوشبختانه نتایج خوبی را چه در زمینه تأمین زمین برای مسکن و چه تأمین اشتغال ایثارگران به دست آوردیم.

وی در ادامه با اشاره به بودجه سال 1400 بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خوشبختانه با همراهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بودجه مناسبی برای سال جاری بنیاد در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم با تحقق این بودجه شاهد افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به ایثارگران باشیم.

معاون رییس جمهور همچنین در این سفر در منازل شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور یافت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با حضور در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان چهارمحال و بختیاری و جلسه امضای تفاهم‌نامه و ایجاد اشتغال برای ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری که در استانداری این استان برگزار شد، با تأکید بر اینکه با هیچ ما به‌ازای مادی نمی‌توان خون شهدا، فداکاری جانبازان و صبوری آزادگان را جبران کرد، افزود: جایگاه و موقعیتی که برای خدمت‌رسانی به این عزیزان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نصیب ما شده است در واقع فرصتی بی‌نظیر است و از خدا می‌خواهیم که بتوانیم به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

وی در خصوص خدمات درمانی به ایثارگران نیز توضیح داد: خوشبختانه شرکت بیمه دی به عنوان مجموعه‌ای که بیمه تکمیلی درمان ایثارگران را بر عهده دارد تا پیش از پایان سال با تمام مجموعه‌های درمانی طرف قرارداد خود تسویه حساب کرده است و هزینه‌های انجام شده توسط ایثارگران در مراکز غیر طرف قرارداد نیز ظرف مدت 48 ساعت به آنان پرداخت می‌شود.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه تأمین 1200 شغل برای فرزندان شهدا و جانبازان به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار چهارمحال و بختیاری رسید.

انتهای پیام
captcha