اهدای ۶۰۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد
کد خبر: 3972491
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

اهدای ۶۰۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در سال جاری اهدای جهیزیه و یا کمک هزینه ازدواج به ۶۰۰۰ نوعروس تحت حمایت برنامه‌ریزی شده که از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۰ مورد پرداخت شده است.

اهدای 6000 سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امدادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، بیان کرد: تشکیل خانواده و کمک به ازدواج آسان توسط این نهاد با ارائه برنامه‌های هدفمند با ساده‌ترین شیوه انجام می‌شود .

وی ابراز کرد: درسال گذشته این نهاد  4126 مورد جهیزیه و یا کمک هزینه ازدواج پرداخت کرده است، اما همچنان ۱۲۰۰ نوعروس در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج هستند.

آسوده ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ اهدای جهیزیه و یا کمک هزینه ازدواج به 6000 نوعروس تحت حمایت برنامه‌ریزی شده که از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۰ مورد پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: سرانه اهدای کمک هزینه ازدواج در سال جاری به ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به هم‌افزایی کمیته امداد با نیکوکاران در امر ازدواج اظهار کرد: نیکوکاران و افراد خیر در مساجد، اصناف و دستگاه‌های مختلف می‌توانند با تعریف شعار واحدی همچون (هر مسجد یک جهیزیه، هر محله یک جهیزیه و...) در امر خداپسندانه ازدواج آسان مشارکت داشته باشند.

آسوده با اعلام اینکه پیوست فرهنگی در فرایند اجرای همه برنامه‌های امداد قرار دارد، افزود: لازمه بهره‌مندی کمک هزینه ازدواج، حضور در کلاس‌های آموزش خانواده شامل مهارت‌های زندگی، آیین همسرداری، احکام، آشنایی با امور حقوقی و بهداشت است.

وی ادامه داد: با همکاری آستان قدس رضوی ارائه خدمت مشاوره و ارتباط نوعروس به صورت رایگان تا سه سال پس از دریافت جهیزیه ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از جمله مهمترین پیامدهای اجرای طرح کوثر که در این نهاد آغاز شده، ترویج فرهنگ ازدواج آسان، احیای سنت حسنه ازدواج، برگزاری مراسم ساده و بدون تشریفات و افزایش جمعیت است.

آسوده راه‌های ارتباطی برای مشارکت در تامین جهیزیه نیازمندان را واریز کمک‌های نقدی به شماره حساب  ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه  ۸۸۰۳۱۸۳۴۲  و یا شماره گیری کد  # ۸ * ۰۵۱ * ۸۸۷۷ * اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha