ضرورت امانت‌داری موقوفات در دریافت و پرداخت
کد خبر: 3971672
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

ضرورت امانت‌داری موقوفات در دریافت و پرداخت

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت امانت‌داری در وقف، گفت: این مهم از هر دو طرف باید باشد؛ نه تنها نگهدارنده اموال موقوفه باید اجاره را پرداخت کند متقابلا دریافت کننده وجه نیز باید بر اساس مفاد وقف‌نامه پای‌بند باشد.

ضرورت امانت‌داری موقوفات در دریافت و پرداختبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: خدای رحمان را شاکریم که توفیق بندگی را به مومنان عطا کرد و در کنارش توجه به بندگان خدا در آیات متعدد قرآن مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: نشانه مومنان متقی ایمان به غیب، اقامه نماز و انفاق کردن است که انفاق به این معناست که انسان از مال خود، برای تامین نیازمندی نیازمندان بگذرد که برخی موارد موردی بوده یعنی مبلغی را در اختیارش می‌گذارد، اما وقف، انفاقی ماندگار است.

معلمی ادامه داد: وقف به این معناست که منفعت مال در یک راهی هزینه شود که البته در جامعه شیعی عمده موقوفات صرف اقامه عزاداری سالار شهیدان بوده است که امسال در ماه مبارک رمضان اوقاف از محل عوائد موقوفات اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کرده که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: موقوفاتی هم در زمینه آموزش قرآن، دستگیری از نیازمندان و بیماران مستمند، ترویج فرهنگ دین و تهیه کتاب برای کتابخانه‌ها وجود دارد که در ارتقای فرهنگ اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه موقوفات، صدقه ماندگار و جاریه است نه برای یک مقطع خاص و برای همیشه، اظهار کرد: امیدواریم جامعه دینی ما به وقف اهمیت دهند.

معلمی با تاکید بر ضرورت امانت‌داری در وقف، گفت: این مهم از هر دو طرف باید باشد؛ نه تنها نگهدارنده اموال موقوفه باید اجاره را پرداخت کند متقابلا دریافت کننده براساس مفاد وقف نامه پای‌بند باشد.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به اینکه فرهنگ وقف از گذشته‌های دور در جامعه دینی جایگاه خاص و رفیعی داشته است، یادآور شد: برخی از اسناد موقوفات مربوط به چندصد سال قبل است که امیدواریم این فرهنگ ریشه‌دار باور و اعتقاد دینی در جامعه تا ظهور، ولی‌الله اعظم ماندگار بماند.

انتهای پیام
captcha