شاهنامه؛ گنجینه‌ای ماندگار از آموزه‌های توحیدی و اخلاقی
کد خبر: 3971619
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

شاهنامه؛ گنجینه‌ای ماندگار از آموزه‌های توحیدی و اخلاقی

استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت روز زبان فارسی و «فردوسی» گفت: شاهنامه، سند هویت ایران کهن و اشعار فردوسی بزرگ، گنجینه‌ای ماندگار از آموزه‌های توحیدی و اخلاقی است.

90به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران، امروز، 25 اردیبهشت‌ ماه با گرامیداشت روز «فردوسی»، «شاهنامه» را اثری جاودانه و میراثی ابدی برای ایران و همه فارسی زبانان دانست. ‎

وی با اشاره به روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، تصریح کرد: شاهنامه، سند هویت ایران کهن و اشعار فردوسی بزرگ، گنجینه‌ای ماندگار از آموزه‌های توحیدی و اخلاقی است.

استاندار مازندران گفت: نام نامی پروردگار متعال در ابتدا و جای جای مفاهیم ارزشمند شاهنامه حضور دارد و این گنجینه ادبی، مملو از اعتقاد، تلاش، وطن‌پرستی، نیکوکاری و خردورزی است.

وی فردوسی و بزرگان دیگر این سرزمین در عرصه ادب همچون سعدی و حافظ را مفاخر و پشتوانه‌هایی عظیم برشمرد که می‌توان با تکیه به زیبایی‌ها، ارزش‌ها و فضایل سروده شده توسط آنها، از تنگنا‌های معنوی به سلامت عبور کرد.

انتهای پیام
captcha