مراسم بزرگداشت شهدای مکتب سیدالشهدای غرب کابل برگزار شد
کد خبر: 3971036
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
انجمن‌های طلاب جامعةالمصطفی(ص)

مراسم بزرگداشت شهدای مکتب سیدالشهدای غرب کابل برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای مکتب سیدالشهدای غرب کابل شامگاه 21 اردیبهشت از سوی تشکل‌ها و انجمن‌های طلاب جامعةالمصطفی(ص) برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهدای مکتب سیدالشهدای غرب کابل برگزار شدبه گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت شهدای مکتب سید الشهدای غرب کابل شامگاه 21 اردیبهشت به همت انجمن علمی ـ فرهنگی شهید هاشمی‌نژاد، مؤسسه رسانه‎‌ای مقداد، مجمع طلاب و علمای طلاب بامیان، انجمن فرهنگی ـ تبلیغی امام حسن عسکری(ع)، تشکل پرواز و انجمن فرهنگی رهروان فاطمی طلاب جامعةالمصطفی(ص) در مدرسه علمیه شهابیه برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین وحیدی، مسئول مجمع فرهنگی بیت ام‌البنین(س) افغانستان، در این مراسم گفت: جهل در فصول متعدد تاریخ منجر به جنایت‌های وحشتناکی شده است که فاجعه و جنایت به خون کشیده شدن دختران بی‌گناه کابل نیز ریشه در آن دارد. قرآن کریم در خطابی به قوم لوط، جهل را موجب گمراهی آنها می‌داند و نیز در آیاتی با سرزنش برادران یوسف(ع)، نادانی را سبب گمراهی آنها معرفی می‌کند. همان گونه که بنی‌امیه حکومت خود را بر اساس جهل مردم بنا نهاد و با قطع پیوستگی سیره اهل بیت(ع) با احادیث و سیره نبی(ص) جهل را ترویج داد.
 
مسئول مجمع فرهنگی بیت ام‌البنین(س) افغانستان با ابراز اینکه امروزه شیعیان و قوم هزاره افغانستان از موفق‌ترین اقوام این کشورند، تصریح کرد: پیشرفت علم و دانش در میان این قوم روزافزون است و از این رو با مواد منفجره به سراغ مکتب‌خانه‌ها و مدارس این مناطق رفتند و آن‌ها را هدف قرار گرفته‌اند تا ترس، دلهره و جهل را به وجود آورند.
 
وحیدی در مورد شرایط سیاسی افغانستان اظهار کرد: امروز جهل به سراغ بسیاری از مردم به خصوص مسئولان کنونی افغانستان آمده است که شرایط را برای وقوع چنین مصیبت‌هایی آماده می‌کند؛ ولی بدخواهان بدانند که دسیسه‌ها و اختلاف‌افکنی‌های آنها راه به جایی نخواهد برد. فساد اداری و گمراهی مسئولان باعث شده است که مردم افغانستان فراموش شوند. جای تأسف دارد که شخصیت‌های ذی‌نفوذ، حربه شیطانی کلام زیبا و شعارهای تهی جای کردار نیکو را گرفته است و به مردم مظلوم کشور توجه نمی‌شود. خداوند متعال همه شهدا و درگذشتگان این حادثه تروریستی را مورد رحمت قرار دهد و آنها را با حضرت سید الشهداء(ع) و شهدای کربلا محشور بگرداند.
 
در پایان این مراسم طلاب در محکومیت این اقدام شنیع بیانیه‌ای را قرائت کردند که مضامینی همچون مهمان بودن شهدای این حادثه بر سر سفره رزق الهی، پویایی هرچه بیشتر چراغ علم و دانش در بین اقوام افغانستان و نهراسیدن از اقدامات تروریستی، درخواست شناسایی و دستگیری و صدور اشد مجازات برای عاملان این جنایت داشت و با تکبیر پی در پی حاضران همراه شد.
انتهای پیام
captcha