اهدای ۱۴ سری جهیزیه به نوعروسان آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3970216
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

اهدای ۱۴ سری جهیزیه به نوعروسان آذربایجان‌غربی

دبیر کانون‌های خدمت رضوی آذربایجان‌غربی از اهدای ۱۴ سری جهیزیه به همت خادمیاران آستان قدس رضوی و مسئولان کانون‌های خدمت استان تهیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد خبر داد.

ارسالی| اهدای ۱۴ سری جهیزیه به نوعروسان آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، 18 اردیبهشت، در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان آذربایجان‌غربی درقالب «طرح همسایه» و «ازدواج آسان» اظهار کرد: امیدواریم با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، از الطاف خداوند بهره‌مند شویم و با اتمام این ماه ملائک به دستور حق تعالی بر تمامی معصیت‌های ما قلم عفو بکشند و در عید سعید فطر رحمت الهی شامل حال همه ما شود.

‎وی با اشاره به ضرورت کمک به نیازمندان بیان کرد: انسان در زندگی نباید تنها به فکر آسایش خود باشد بلکه به دیگران و آسایش زندگی آن‌ها نیز بیاندیشد و تلاش کند خیر و صلاح آن‌ها را بر خود مقدم بدارد و اهل ایثار و گذشت باشد.

امام جمعه ارومیه  ادامه داد: خداوند می‌فرماید که بندگان من کسانی هستند که با وجود نیازمندی خود، دیگران را  بر خود ترجیح می‌دهند، بنابراین اسلام انسان‌ها را به ایثار و فداکاری و کمک به نیازمندان تشویق می کند. در آیات و روایات بسیار به این موضوع تاکید و در صفات مومنین نیز تاکید شده است که دراموال، کسب و روزی آن‌ها حق و سهمی برای افراد نیازمند و با آبرو وجود دارد و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به یاری رسانی به فقرا و مستمندان شناخته شده بودند و امیرالمؤمنین(ع) در رسیگی به نیازمندان به سرپرست یتیمان و بی‌سرپرستان معروف بود.

در ادامه این‌ مراسم‌، حجت‌الاسلام اکبر نوروزنژاد، دبیر کانون‌های خدمت رضوی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: امروزه جوانان زیادی چشم انتظار تأمین جهیزیه هستند و نوعروسانی که تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند تعداشان زیاد است. از تمامی خیران دعوت می‌شود که در این امر نیز از طریق سازمان و ارگان‌هایی که توانایی دارند مشارکت کرده و جوانان بتوانند زندگی خود را آغاز کنند.

وی بیان کرد: تهیه ۱۴ سری جهیزیه به همت خادمیاران آستان قدس رضوی و مسئولین کانون‌های خدمت و رابطین شهرستان‌ها وهمچنین مسئولان کانون‌های خدمت رضوی انجام شده که هریک از این جهیزیه‌ها ۱۷ میلیون تومان و ارزش مجموع آن‌ها به  ۲۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

یادآور می‌شود، در پایان از ۶ نفر از مسئولان کانون‌های خدمت رضوی و رابطین شهرستان‌ها با اهدای تابلو فرش متبرک حرم امام رضا(ع) تقدیر به‌ عمل آمد.

انتهای پیام
captcha