سنت حسنه در ایام كرونا / اهدای هزینه‌های مراسم ترحیم برای آزادسازی زندانیان
کد خبر: 3969628
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

سنت حسنه در ایام كرونا / اهدای هزینه‌های مراسم ترحیم برای آزادسازی زندانیان

یكی از سنت‌های حسنه‌ای كه در ایام كرونا ایجاد شده است، تغییر شكل و شمایل برگزاری مراسم‌های مختلف است بدین‌صورت كه بعضاً هزینه برگزاری این مراسم‌ها از سوی نیك‌اندیشان به نیازمندان اهدا می‌شود. در یك مورد شاهد اهدای هزینه‌های مراسم ترحیم برای آزادسازی زندانیان نیازمند در شیراز هستیم.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدرضا اسكندری، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: در ماه مبارک رمضان خانواده مرحوم حاج عباس شهسوار هزینه‌های مراسم ختم و همچنین پیشنهاد به دوستان و آشنایان جهت اهدای هزینه خرید تاج گل به ستاد دیه موجبات آزادی ۲نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم كردند.

وی افزود: در گذشته‌ای نه چندان دور این گونه مراسم‌ها بسیار ساده و بی‌آلایش برگزار می‌شد که امروزه با هزینه‌های گزاف اصل کار در حال فراموشی است و امید است با اشاعه این فرهنگ و سنت حسنه، شاهد جایگزینی هزینه‌های اشاره شده با کار خیر و به‌ویژه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد باشیم.

اسكندری بیان كرد: در حال حاضر تعداد ۸۳۴ نفر با جرائم غیرعمد درحال تحمل حبس هستند اما متأسفانه مشکلات ناشی از این ویروس منحوس موجب شده، امسال نیز گلریزان با اتکا به ظرفیت فضای مجازی برگزار شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه فارس با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، ضمن دعوت از خیرین برای كمك به زندانیان نیازمند گفت: امید است درعرصه حاضر که یقیناً از مصادیق آزمون الهی است، شاهد کمک‌های مردم نوع‌دوست استان در جهت فراهم شدن موجبات آزادی زندانیان جرائم غیرعمد باشیم.

یادآور می‌شود، خیران و مردم نوع‌دوست می‌توانند با واریز کمک‌های خود به شماره حساب ۱۱۹۹۱۱۹۹/۱۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ نزد بانک ملت به نام ستاد دیه استان فارس در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

انتهای پیام
captcha