کتابت قرآن کریم توسط جمعی از خوشنویسان تبریزی
کد خبر: 3969626
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

کتابت قرآن کریم توسط جمعی از خوشنویسان تبریزی

همزمان با شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان در محل فرهنگسرای الغدیر توسط جمعی از اساتید انجمن خوشنویسی تبریز، قرآن کریم کتابت شد.

کتابت قرآن کریم توسط جمعی از خوشنویسان تبریزیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان در محل فرهنگسرای الغدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط جمعی از اساتید انجمن خوشنویسی تبریز، قرآن کریم کتابت شد.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: با توجه به سبقه تبریز در حوزه‌ هنر خوشنویسی و ظهور و حضور هنرمندان شاخص این هنر در این منطقه همچنین با توجه به اینکه تبریز خاستگاه و وطن خط نستعلیق است، باید بیش از پیش به این هنر فاخر و اصیل توجه شود.

وی گفت: امیدواریم هم با همت مسئولان فرهنگی استان و همراهی و حضور هنرمندان، هنر اسلامی خوشنویسی بیش از پیش رونق و توسعه یابد.

ناظمی، حضور جوانان و ترغیب و تشویق هنرمندان جوان این حوزه را در تعالی و بالندگی بیش از پیش هنر خوشنویسی حائز اهمیت عنوان کرد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، همچنین کتابت آیات قرآن کریم را یکی از فعالیت‌های ارزشمند هنرمندان خوشنویس در دوره‌های پیش عنوان کرد و گفت: هنرمندان بزرگ عرصه‌ خوشنویسی اهتمام چشمگیری برای کتابت آیات این کتاب عظیم داشتند و امیدواریم جوانان فعال در عرصه هنر خوشنویسی نیز این سنت حسنه را بسط و گسترش دهند.

وی تاکید کرد: وقتی جریانی قوی و تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف هنری اتفاق می‌افتد و هنرمندان جوان برایشان فضا فراهم می‌شود این امر به تعالی هنر و فرهنگ منجر می‌گردد.

انتهای پیام
captcha