شیرینی اجابت خواسته‌هایمان را از خدا بخواهیم + فیلم
کد خبر: 3966626
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
زمزمه صحیفه جان / 11

شیرینی اجابت خواسته‌هایمان را از خدا بخواهیم + فیلم

به عنوان بندگان خدا وظیفه ما دعا کردن است و اینکه مستجاب شود یا نشود، بحث دیگری است. نباید منتظر اجابت در همان موقع باشیم، اگرچه یکی از توفیقات الهی این است که خداوند به انسان شیرینی بخشش در خواسته‌هایش‌ را بچشاند و انسان در حین دعا متوجه شود که درخواست مستجاب شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاوس روحی‌برندق، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و از شاگردان آیت‌الله بهجت، در درس‌گفتارهای رمضانی ایکنا به شرح ادعیه زبور آل محمد(ص) در صحیفه سجادیه می‌پردازد. این جلسات در ایام ماه مبارک رمضان هر روز  در صفحه اندیشه ایکنا منتشر می‌شود. در ادامه یازدهمین جلسه از این درس‌گفتار از نظر می‌گذرد؛

در این جلسه، از دعای هفتم صحیفه سجادیه، یک جمله را تبیین می‌کنیم؛ امام(ع) فرمود: «وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيما سَأَلْتُ»؛ یعنی خدایا از تو می‌خواهم به من شیرینی بخشش خودت را در خواسته‌هایی که از تو داشتم بچشانی. گاهی اوقات انسان دعا می‌کند اما نمی‌داند که مستجاب شده است یا خیر که اینجا همین مسئله را مطرح می‌کند. البته معنایش این نیست که انسان هر دعایی کرد حتماً متوجه شود مستجاب شده یا خیر و این کار اولیا است، اما ما به عنوان بندگان خدا باید دعا کنیم، حال مستجاب شد یا نشد بحث دیگری است و نباید منتظر آن اجابت باشیم که همان موقع اجابت شود. البته که یکی از توفیقات الهی این است که خداوند به انسان شیرینی بخشش در چیزهایی که او خواسته را بچشاند و انسان متوجه شود همین‌ الآن دعایش مستجاب شد.

آیت‌الله بهجت نقل می‌کرد در یکی از کتب سیدبن طاووس این نقل آمده است که نزد وی آمدند و از یک حاکمی شکایت کردند. ایشان هم به سجده رفت و دعا کرد. وقتی سر از سجده برداشت گفت همین الآن آن حاکم از بین رفت. آن زمان هم تلفن و ... نبود که کسب اطلاع کنند، از این‌رو مدتی طول می‌کشید تا متوجه شوند اما پس از حدود دو ماه خبر آوردند که بله، دقیقا در همان لحظه‌ای که سید گفت، آن حاکم از دنیا رفته است. سید کسی است که در فلاح السائل اشاره می‌کند بندگانی از بندگان خدا هستند که وقت نماز صبح را از رفت‌وآمد ملائکه متوجه می‌شوند و می‌گوید خداوند را سپاس که من را جزو این بندگان قرار داد که نحوه گفتنش هم همراه با بندگی است.

از جمله اینکه، ایشان می‌گویند برخی از اولیای خدا هستند که شب قدر را به خاطر نزول فرشتگان متوجه می‌شوند و نه تقویم که در اقبال الاعمال آمده است و می‌گوید خدا را شکر که من را جزو این دسته از افراد قرار داد. امیدواریم که خداوند این‌گونه ارتباط با خودش و شیرینی استجابت دعا را به همه ما بچشاند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha