تداوم طرح «با قرآن در رمضان» در یزد با یک دهه قدمت
کد خبر: 3964712
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

تداوم طرح «با قرآن در رمضان» در یزد با یک دهه قدمت

طرح «با قرآن در رمضان» با یک دهه قدمت، با توجه به درگیر بودن کشور با شیوع ویروس کرونا با تغییراتی در شکل و نحوه برگزاری بدون حضور مردم برگزار می‌شود و در رمضان 1400 نیز تداوم خواهد داشت.

تداوم طرح «با قرآن در رمضان» در یزد با یک دهه قدمتبه گزارش ایکنا، هرساله با آغاز ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی متعددی از سوی ارگان‌های مختلف اجرایی می‌شود که یکی از این طرح‌ها؛ طرح «با قرآن در رمضان» از سوی دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی است که یک دهه قدمت دارد. این طرح در واقع همان برنامه جزءخوانی قرآن کریم است که در طول ماه مبارک رمضان، قرآن کریم از سوی قاریان و مرتلان قرآن قرائت شده و مخاطب آن عموم مردم هستند. در سال جاری و با توجه به درگیر بودن کشور با شیوع ویروس کرونا، برای حفظ سلامتی مردم و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برنامه ترتیل‌خوانی قرآن کریم با تغییرانی در شکل و نحوه برگزاری بدون حضور مردم اجرا می‌شود و در رمضان 1400 نیز تداوم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام علی محمد رضایی، مسئول اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: طرح «با قرآن در رمضان» یکی از طرح‌هایی است که از 10 سال پیش از سوی دارالقرآن الکریم ابلاغ شده و اداره امور قرآنی هرساله در یکی از امامزادگان این طرح را که درقالب ترتیل خوانی و جزءخوانی قرآن کریم انجام می‌شود، اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: هرساله علاوه بر پخش زنده از شبکه استانی، این برنامه با حضور اقشار مختلف در امامزادگان برگزار می‌شد و حدود 400 الی 500 نفر در این محفل از تلاوت قرآن کریم بهره مند می‌شدند و برخی که توانایی حضور در این محفل را نداشتند، برنامه را از طریق شبکه استانی دنبال می‌کردند.

رضایی گفت: با توجه به شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان این برنامه امسال در امامزاده سیدنصرالله یزد بدون حضور مردم درحال برگزاریست و مردم دارالعباده می‌توانند با پخش زنده از ساعت 17:30 الی 18:30 از طریق شبکه استانی این برنامه را همراهی کنند.

حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این زمینه به ایکنا گفت: با توجه به محدودیت‌ها و تصمیم ستاد کرونا مبنی بر  پرهیز از هر گونه تجمع و برگزاری مراسم‌ها به صورت حضوری، برنامه جزءخوانی قرآن بدون حضور مردم از روز گذشته، همزمان با اول ماه مبارک رمضان در این استان آغاز شده و به صورت پخش زنده در حال برگزاریست.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای این برنامه و در زمان پنج دقیقه تفسیر آیات قرآن کریم بیان خواهد شد یادآور شد: از مردم و شهروندان درخواست می‌شود این برنامه را  در منازل رأس ساعت پنج و نیم عصر از طریق شبکه استانی پیگیری و دنبال کنند.

یادآور می‌شود، طرح «با قرآن در رمضان» در قالب ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم در روزهای ماه مبارک رمضان از سوی اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد و با همکاری صدا و سیمای مرکز یزد هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در محل آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد با پخش زنده از شبکه استانی اجرایی خواهد شد. در این برنامه قاریان ممتاز استان یزد که از سوی شورای عالی قرآن تأیید شده‌اند، به تلاوت قرآن کریم خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha