بستن مساجد در رمضان بازی با دین مردم است + فیلم
کد خبر: 3964281
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
آیت‌الله توکل؛

بستن مساجد در رمضان بازی با دین مردم است + فیلم

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره بستن مساجد به بهانه کرونا، گفت: بنده به صراحت قرآن شریف، بستن مساجد را خیانت می‌دانم و مجری این کار را نیز خائن می‌دانم این‌ها دارند با دین مردم بازی می‌کنند.

بستن مساجد در رمضان بازی با دین مردم است + فیلمبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله سیدرحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از زحمات شبانه روزی کادر درمانی کشور، گفت: مردم از کادر درمان کشور که مجاهدانه تلاش می‌کنند و در این راه زحمت می‌کشند و شهید داشتند تشکر می‌کنند.

وی شرایط امروز کشور را نتیجه عملکرد اشتباه مسئولان دانست و افزود: مردم دیگر مطلقاً به این افراد اعتماد ندارند و این کار آن‌ها را عمدی و ضد دین تلقی می‌کنند و حتی مطرح شد اگر مأموری از طرف بهداشت بخواهد جلسات دینی را محدود کند با آن‌ها برخورد خواهند داشت و مردم این گونه ناراحت هستند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با نگاهی به آمار‌ها این مدت متوجه می‌شوید که کار‌های آن‌ها بسیار غیر کارشناسی است، ادامه داد: به نظر بنده در رسیدن شرایط کرونایی امروز کشور تعمد در کار است که مردم از دین فاصله بگیرند.

توکل با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: در کلام الهی آمده ما برای مردم بیماری، فقر و نداری می‌آوریم تا در نزد و درگاه ما تضرع کنند و از ما بخواهند تا بلا را از آن‌ها دور کنیم و محل این تضرع حرم‌ها، امازاده‌ها، مساجد و هیئت‌ها هستند تا جمعی از عاشقان دین دست به دعا بلند می‌کنند و با اشک و زاری از خداوند مسئلت دارند و این‌ها دقیقاً همین اماکن مهم را بستند.

وی با بیان اینکه با آغاز شیوع ویروس کرونا در گام نخست حرم‌های مطهر، امامزاده‌ها، مساجد و هیئت‌های مذهبی بسته شد، افزود: آقایان جایی که قرآن محل تضرع معرفی کرد را تعطیل کردند و در ۱۵ شعبان امسال نیز در حالی رفتن به جمکران ممنوع بود که در جاده فیروزکوه برای سفر به شمال ماشین‌ها در پنج باند در ترافیک بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اعتقاد خودم این است که از این افراد برخی‌ها دارند دروغ به خورد ملت می‌دهند، ادامه داد: اگر کرونا جمکران باشد در مازندران و جای دیگر نیست در سواحل دریا و فروشگاه‌ها مسافر موج می‌زند، اما تنها درب مساجد را بسته‌اند این‌ها روی ضدیت با دین در حال انجام است.

توکل با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز حدود 5 میلیون مسافر از نقاط مختلف استان وارد مازندران شدند، گفت: این سفر‌ها در حالی بود که مسئولان می‌گفتند ابتلا در اینجا پنج برابر شده است.

مدرس حوزه علمیه، افزود: در این بخش مانع ایجاد نکردند و در‌ها را بازگذاشتند و مصیبت ببار آمد، حال در گام نخست مساجد را می‌بندند و  این در حالی است که در برخی از سفره خانه‌های سنتی اطراف شهر‌ها افراد برای مصرف چای و قلیان دور تا دور نشسته اند کرونا وجود ندارد، اما کرونا در مسجدی که مردم با فصله و ماسک آن هم به صورت محدود می‌نشینند وجود دارد و باید درب این پایگاه‌های دینی بسته شود و این به معنای ضدیت با دین است و به معنای دلسوزی برای مردم نیست.

وی با تأکید براینکه مسئولان اگر راست می‌گفتند چرا در زمان تعطیلات جلوی مردم را نگرفتند، ادامه داد: برای مردم این سؤال است نجف کرونا دارد، اما استانبول، آنتالیا و ترکیه کرونا ندارد؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم تنها به فرموده رهبری سکوت می‌کنند وگرنه در دهان این‌ها می‌زنند، افزود: هر گاه پای دین، اسلام، قرآن، مناجات و مذهب به میان می‌آید آن‌ها همین جا‌ها را می‌بندند.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از مسئولان استان در جلوگیری از سفر‌ها در تعطیلات نوروز، خطاب به استاندار مازندران گفت: آقای استاندار وقتی این جمعیت به مازندران می‌آمدند چیکار می‌کردید؟ چرا مانع نشدید؟ اگر حرفتان را گوش نمی‌دانند استعفا می‌کردید و با استعفا اعتراض خود را اعلام می‌کردید.

وی ادامه داد: آقایان در ایام تعطیلات نوروز هیچ محدودیتی ایجاد نکردند، اما حالا که شرایط به این وضع رسیده خواستار تعطیلی دو هفته‌ای کشور هستند در حالی که این تعطیلی‌ها روزانه میلیارد‌ها تومان به کشور ضرر وارد خواهد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود گفت: بنده به صراحت قرآن شریف، بستن مساجد را خیانت می‌دانم و مجری این کار را نیز خائن می‌دانم این‌ها دارند با دین مردم بازی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha