نگاه ولایی و انقلابی؛ رویکرد بسیج اساتید در انتخابات
کد خبر: 3962316
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

نگاه ولایی و انقلابی؛ رویکرد بسیج اساتید در انتخابات

رئیس سازمان بسیج اساتید مازندران گفت: بسیج اساتید استان مازندران استقلال خودش را در جریان انتخابات حفظ کرده و تنها به دنبال جریان ولایت و انقلاب اسلامی خواهد بود.

نگاه ولایی و انقلابی؛ رویکرد بسیج اساتید در انتخاباترحمت عباس تبار رئیس سازمان بسیج اساتید مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف تأسیس سازمان بسیج اساتید در کشور تحقق دستورات و رهنمود‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بسط فرهنگ و تفکر بسیجی در میان اعضای هیئت علمی، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارتقای روحیه خدمت به جامعه و کشور بود.

وی با ارایه این مطلب که در حال حاضر از مجموع ۱۲۰ واحد دانشگاهی و مراکز آموزش عالی در استان مازندران، ۳۵ واحد آن از کانون بسیج اساتید بهره‌مند هستند. افزود: کانون‌های بسیج اساتید در تمامی دانشگاه‌های آزاد مازندران تشکیل شده‌اند و مشغول به فعالیت هستند و از مجموع 5 هزار نفر اساتید دانشگاه‌های استان مازندران، 2 هزار ۸۰۰ نفراز آن‌ها عضو کانون‌های بسیج اساتید در دانشگاه‌های مازندران هستند.

عباس تبار تصریح کرد: نگاه و برنامه سازمان بسیج اساتید مازندران نگاهی حل‌المسائلی است که در این مسیر از هیچ کمکی به نهاد‌های مختلف دولتی و یا غیر دولتی و خصوصی دریغ نمی‌کند.

عباس تبار مهم‌ترین سیاست‌های سازمان بسیج اساتید استان مازندران را اجتماعی کردن دانشگاه‌های استان برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از طریق ایجاد جنبش‌هایی در بین اساتید انقلابی دانست و اظهار کرد: این سازمان در نظر دارد اساتید و نخبگان علمی را به جوامع و اقشار مختلف مردم معرفی کند تا ان‌شاء‌الله از نظرات کارشناسی اساتید انقلابی بیشترین بهره برداری انجام گیرد.

 وی ادامه داد: از جمله رفتار‌های سازمان بسیج اساتید کار و تلاش مضاعف و سخت کوش، جدیت در کار، حاکمیت قرار دادن ضوابط و اصول و ارزش‌های انقلابی در کار، تلاش برای ایجاد وحدت و همدلی با جامعه نخبگانی، دیده‌بانی و رصد مسائل سیاسی و فرهنگی و علمی و آموزشی دانشگاه و جامعه، مطالبه‌گری جدی منویات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها است.

رئیس بسیج اساتید مازندران گفت: تلاش برای تدوین ساختار جدید بسیج اساتید متشکل از نیرو‌های جدی و پرکار و از خودگذشته، حضور در جامعه برای خدمت‌رسانی، برقراری ارتباط با مراکز صنعتی جهت حل نیاز‌های علمی و تخصصی و حضور در کارگروه‌های تخصصی استان از مهم‌ترین اهداف سازمان بسیج اساتید استان مازندران است.

وی با بیان این مطلب که اگر بخواهیم به معرفی بسیج اساتید بپردازیم باید به سه نسل در شکل‌گیری این سازمان از اوایل تا کنون اشاره داشته باشیم، افزود: در نسل اول بسیج اساتید به تشکیلات و عضوگیری، سازماندهی، تجهیز و جذب نیرو‌های انقلابی پرداخته شد.

عباس تبار ادامه داد: نسل دوم بسیج اساتید به مسئله معرفت شناسی روی آوردند که دوره‌های مختلف بصیرت شناسی، حلقه‌های صالحین و پیوست نگاری فرهنگی در این نسل به وقوع پیوست. در نسل سوم که متعلق به زمان کنونی است و از ۳ الی ۴ سال پیش شروع شده است، نگاه رویکردی به حل مسایلی شکل گرفته است تا با این حرکت بسیج اساتید به کمک مدیران و ساختار اجرایی مدیران بشتابند، که بر این اساس سیاست اجتماعی کردن دانشگاه‌ها مطرح شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید مازندران، افزود: از زمانی که مسئولیت سازمان را عهده‌دار شدم نسبت به شناسایی و طبقه‌بندی اساتید عضو کانون‌های بسیج در تمامی رشته‌ها با گرایش‌های معلوم اقدامات لازم صورت پذیرفته است و یکی از اقدامات صورت گرفته در دوره جدید، تشکیل گروه‌های مختلف حل‌المسائلی با حضور اساتید نخبه بسیجی در کارگروه‌های پسماند، حقوقی، اجتماعی، بانوان، جوانان، اقتصادمقاومتی و اشتغال است.

عباس‌تبار با ارایه این مطلب که اساتید بسیجی ما در عرصه علمی و اجتماعی در مقابله با پدیدار شدن ویروس کرونا در جامعه، فعالیت‌های خوبی از خود برجای گذاشتند، ادامه داد: از عمده‌ترین فعالیت‌های بسیج اساتید در سال گذشته ارتباط با مراکز اصلی و تصمیم‌ساز استان بوده است که بطور مثال می‌توان به برقراری تفاهم نامه بسیج اساتید با استانداری اشاره کرد که در این تفاهم نامه قرار بر این شد تا کار گروه‌های بسیج اساتید استان جهت حمایت و کمک به مدیران استانی با آن‌ها همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید مازندران با طرح این گلایه که برخی از بخش‌های مهم اجرایی استان مازندران در استانداری و برخی از فرمانداری‌ها به دلایل مختلفی تمایلی به همکاری با نیرو‌های انقلابی و بسیج اساتید ندارند، گفت: بسیج اساتید دیدگاه انقلابی و جهادی دارد و نگاه سهم‌خواهی ندارد و دغدغه اصلی‌اش حمایت مدیران در رفع مشکلات موجود در استان است و با نگاه علمی در مسایل مختلف شهری در استان آمادگی همکاری دارد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از استان مازندران از ضعف مدیریتی برخوردار است، افزود: نشست‌هایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران داشتیم که حاصل آن انعقاد تفاهم نامه‌ای بین بسیج اساتید و مجمع نمایندگان استان بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، ادامه داد: جهت ارایه راه‌کار‌ها و ایده‌پردازی با سازمان‌ها و نهادها‌ی استان از قبیل سازمان تبلیغات اسلامی استان، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، معاونت پژوهشی آستان قدس رضوی و دانشگاه مازندران انعقاد تفاهم نامه‌های علمی و پژوهشی را در دستور کار داشتیم که به سرانجام رساندیم.

95 درصد پایان نامه‌ها و مقالات دانشگاه‌های مازندارن بلامصرف هستند

وی افزود: در همه سطوح دانشگاه‌های استان مازندران سالانه صد‌ها پایان نامه و مقاله به رشته تحریر در می‌آید که از این تعداد پایان نامه و مقالات تهیه شده تنها ۵ درصد آن مفید بود و به درد نیاز جامعه می‌خورد و بقیه بلا مصرف هستند.

این مسئول با اشاره به ادغام معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران در معاونت دانشجویی اظهار تاسف کرد و افزود: ادغام معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران در معاونت دانشجویی که یکی از پر کارترین معاونت‌های دانشگاه است به امور فرهنگی دانشگاه ضربه وارد می‌کند و این ساختار نمی‌تواند جوابگوی دانشگاه‌ها باشد و من احساس خطر می‌کنم و از روحانیون، اساتید و خانواده‌های شهدا درخواست دارم به این مسئله حساسیت خاصی نشان دهند.

رئیس بسیج اساتید مازندران به پایه‌های اقتصادی مازندران اشاره و اظهار کرد: پایه‌های اقتصاد مازندران دشت پایه، دریا پایه و جنگل پایه که هیچ تغییری در آن صورت نگرفته است که نقد جدی بر آن مترتب است.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره فرارسیدن انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ گفت: سرنوشت انتخابات نباید در اتاق‌های در بسته و به نفع حزبی یا گروه خاصی تمام شود.

وی قاعده بازی انتخاباتی را از بالا به پایین دانست و افزود: در عرصه انتخاباتی باید نگاه از بالا به پایین تغییر کرده و مردم گرایانه شود  تا روایتگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی باشد.

عباس تبار با بیان اینکه روایتگری دستاورد‌های انقلاب اسلامی بایستی توسط نخبگان صورت پذیرد، افزود: بسیج اساتید استان مازندران استقلال خودش را در جریان انتخابات حفظ کرده و به هیچ جریان سیاسی حزبی ورود نخواهد کرد و تنها به دنبال جریان ولایت و انقلاب اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha