توزیع 3 هزار بسته کمک مؤمنانه در سوادکوه شمالی
کد خبر: 3957546
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

توزیع 3 هزار بسته کمک مؤمنانه در سوادکوه شمالی

رئیس کمیته امداد شهرستان سوادکوه شمالی، اظهار کرد: این نهاد در نظر دارد تا شب عید ۳ هزار سبد کالا در قالب بسته‌های کمک مؤمنانه با همت فرماندار و مراکز خیریه و سپاه شهرستان میان نیازمندان توزیع کند.

توزیع ۳۰۰۰ بسته کمک مؤمنانه در سوادکوه شمالیبه گزارش ایکنا از مازندران علیرضا عابدی، رئیس کمیته امداد سوادکوه شمالی، امروز ۱۴ اسفندماه در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: هدف از تشکیل کمیته امداد توانمندسازی و شکوفایی استعداد‌ها، تامین خوداتکایی، تقویت رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی حمایتی فرهنگی و معیشتی به آنان است.

وی افزود: فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی و خوداتکایی نیازمندان از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام در حد توان از دیگر وظایف مهم این نهاد است.

عابدی تصریح کرد: شهرستان سوادکوه شمالی یک هزار و ۳۳۰ خانوار شامل جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۷۷۰ را تحت پوشش دارد و تعداد دانش‌آموز و دانشجویان تحت پوشش این شرستان ۱۷۲ نفر است که در ۱۱ ماه اخیر ۵۰ میلیون تومان برای هزینه فرهنگی و تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان هزینه شده است.

وی افزود: در ۱۱ ماه سال جاری ۱۵۴ مورد تسهیلات اشتغال در بخش‌های تولیدی، خدماتی، گردشگری، مشاغل خانگی، بوم گردی، دامپروری و زنبورداری با اختصاص ۵۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بانکی و امداد پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد سوادکوه شمالی اظهار کرد: در ۱۱ ماه سال جاری مبلغ ۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال در بخش مسکن تعمیرات جهت احداث و تعمیرات و مبلغ ۳ میلیارد و ۸۶۷ میلیون ریال در بخش خدمات درمانی برای ۴ هزار و ۱۳۲ مورد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان سوادکوه شمالی ۲۰۴ فرزند یتیم و محسنین توسط هزار و ۹۸۸ حامی سرپرستی می‌شوند، افزود: مبلغ ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وام کارگشایی با سپرده‌گذاری خیرین در صندوق قرض‌الحسنه به ۴۰۷ نفر اعطا شد.

عابدی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۲۸۱ نفر مشترک صندوق صدقات داریم، گفت: ۱۵ مرکز خیریه نیکوکاری وابسته به امداد در این شهرستان ایجاد شد که به دست خیرین و نیکوکاران محله اداره می‌شود برخی از آنان مراکز تخصصی هستند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۸۵ دستگاه تبلت هر کدام به ارزش ۳ میلیون تومان با کمک امداد و خیرین توزیع خواهد شد، افزود: کمیته امداد شهرستان سوادکوه شمالی در نظر دارد تا شب عید ۳ هزار سبد کالا در قالب کمک مومنانه با همت فرماندار و مراکز خیریه و سپاه شهرستان توزیع کند.

رئیس کمیته امداد شهرستان سوادکوه شمالی با بیان اینکه، ترویج فرهنگ کار و تلاش تامین مسکن جهیزیه تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی نیازمندان از رویکرد این نهاد انقلابی است، اظهار کرد: برنامه احداث مسکن با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض با کمک دولت در دست اقدام است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: از همه مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان سوادکوه شمالی دعوت می‌کنیم با حضور در پایگاه‌هایی که از سوی کمیته امداد در میادین شهر دایره شده کمک‌های خود را در هفته احسان و نیکوکاری به این پایگاه‌ها تحویل دهند.

انتهای پیام
captcha