نخبگان جوان مازندرانی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3955477
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

نخبگان جوان مازندرانی تجلیل می‌شوند

رئیس دانشگاه مازندران از برگزاری نخستین آیین تجلیل از «نخبگان جوان مازندران» در این دانشگاه همزمان با روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی خبر داد.

«نخبگان جوان مازندرانی» تجلیل می‌شوندکوروش نوذری، رئیس دانشگاه مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: نخبگان سرمایه‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند، به ویژه در جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده، نقش نخبگان در جامعه به‌ویژه در آینده‌سازی ایران اسلامی بسیار مؤثر است و می‌تواند موفقیت‌های آتی جامعه را ترسیم کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه مادر استان و معین منطقه دو کشور، تجلیل و تکریم از نخبگان استان را در دستور کار قرار داده است، افزود: دانشگاه مازندران درباره جذب استادان و دانشجویان نخبه به‌ویژه در مراکز رشد و کارگرو‌ه ها‌ی تخصصی با مدیریت‌های استانی، قدم‌های خوبی برداشته شده است.

رئیس دانشگاه مازندران به برگزاری نخستین آیین تجلیل از «نخبگان جوان مازندران» در این دانشگاه، روز سه‌شنبه، پنجم اسفندماه همزمان با روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی خبر داد و تصریح کرد: این مراسم به تعداد محدود به صورت حضوری و در سطح دانشگاه مازندران به صورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: نخستین آیین تجلیل از نخبگان جوان مازندران با همکاری بنیاد نخبگان استان و مشارکت ستاد بزرگداشت روز مازندران، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی مازندران برگزار می‌شود.

نوذری گفت: باید دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران ممتاز در عرصه علم و فناوری را مورد توجه بیشتر قرار دهیم تا انگیزه بیشتری در مسیر نخبه‌پروری برای ایرانی آباد و سرافراز با تمدن گسترده اسلامی داشته باشیم.

وی درباره اشتغال نخبگان دانشگاهی گفت: برای جذب نخبگان در دانشگاه، شیوه‌نامه ویژه طراحی شده و در حال اجرا است، همچنین در نگهداشت نخبگان با تایید هیئت ممیزه دانشگاه، مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شد هر چند ارزش موفقیت‌های نخبگان به اندازه‌ای بالا است که عملکرد ما کفایت آن را نمی‌کند و ما هنوز ابتدای راه هستیم.

رئیس دانشگاه مازندران بیان کرد: در همین مسیر و در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها طرحی مشترکی با دانشگاه‌های دولتی و سازمان بسیج علمی استان با عنوان «علم در خدمت جامعه» در حال برنامه‌ریزی است که امیدواریم در سال جدید تحولی در حوزه ارتباط دانشگاه با جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha