تمام ظرفیت‌های ائمه جمعه مازندران را در اختیار ایکنا قرار می‌دهیم
کد خبر: 3954786
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

تمام ظرفیت‌های ائمه جمعه مازندران را در اختیار ایکنا قرار می‌دهیم

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران، تأکید کرد: ائمه جمعه استان آمادگی همکاری کامل در راستای اجرای برنامه های قرانی دارند و همه ظرفیت‌ها را در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار خواهیم داد.

همه ظرفیت‌های ائمه جمعه مازندران را در اختیار ایکنا قرار می‌دهیمحجت‌الاسلام محمد انتظاری، رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: استان مازندران دارای ۴۷ پایگاه و قرارگاه فرهنگی است که به ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) می‌پردازد و پایگاه اقامه نماز جمعه در چهار دهه انقلاب نشان داد می‌تواند از دقیق‌ترین، حساس‌ترین، رکن‌ترین از ارکان مسائل معارفی، دینی و اخلاقی ما صیانت می‌کند.

وی افزود: نماز جمعه تبیین کننده معارف اسلامی است و برپایی این نماز بیش از هر چیز مورد بغض و کینه و بدگویی دشمنان است و دشمنان با تمام وقاحت و بی‌شرمی نماز جمعه و ائمه جمعه را مورد هجمه قرار می‌دهند که در نهایت هدف‌شان نشانه رفتن، ولی فقیه و امامت و ولایت علی و آل علی است.

انتظاری نماز جمعه را دشمن‌شکن و برای جامعه وحدت‌آفرین و یک رفتار توامان عبادی سیاسی و اثرگذار دانست و تصریح کرد: فتنه ۸۸ را ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه نجات داد و این پایگاه حمایتگر موثر در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف خبرگزاری ایکنا پاسخ به شبهه کم توجهی شیعیان به قرآن و پرداختن به عترت است، ادامه داد: این شبهه از آن دروغ‌هایی است که به شیعیان نسبت می‌دهند، ولله العظیم! آن‌ها معاندند آن‌ها واقعیت را می‌دانند، ولی قصد تضعیف شیعیان را دارند آن‌ها به دنبال ترویج منافع استکباری هستند.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران با بیان اینکه در ایران اسلامی از زمان انقلاب تا کنون تلاش‌ها و فعالیت‌های زیادی در جهت ترویج قرآن و تربیت حافظ انجام شد، گفت: تاکید رهبر فرزانه در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن و توجه به مفاهیم و درون مایه قرآن، وجود موسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی، راه‌اندازی دارالقرآن‌ها در آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات قرآن در سطح بین‌المللی و... گوشه‌ای از فعالیت‌های قرآنی است که امروز در ایران اسلامی شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه امروز نیاز است گستره فعالیت‌های قرآنی استان مازندران در رسانه‌ها منعکس شود، افزود: اغلب ائمه جمعه به صورت هفتگی برنامه تفسیر دارند، اما انعکاس این برنامه‌ها در صدا و سیما به هر دلیل بسیار ناچیز است.

انتظاری با اشاره به اینکه هنوز مفاهیم قرآن مهجور است، گفت: دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هر کاری که برای قرآن و صاحب قرآن است لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد و خودمان را با افتخار بر روی این سفره الهی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه قرآن نامه رسا، روان، دفترچه و قانون زیبای زندگی دنیایی است که مقدمه آخرت است، افزود: ما باید در ترویج مفاهیم قرآنی از دیگران سبقت بگیریم.

انتظاری، گفت: هر فعالیتی که برای قرآن و در خدمت قرآن و خالصانه باشد بی‌شک قرآن و صاحب قرآن در دنیا و عقبی از ما دستگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: ائمه جمعه استان مازندران هر گامی که برای قرآن لازم باشد آمادگی همکاری کامل دارد و همه ظرفیت‌ها را در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha