شکاف نسلی؛ محصول عدم تبیین مطلوب انقلاب
کد خبر: 3951794
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

شکاف نسلی؛ محصول عدم تبیین مطلوب انقلاب

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران با تأکید بر رفع چالش شکاف نسلی در کشور، اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که در تبیین انقلاب به‌صورت مطلوب و مناسب کار نشد و نظام به‌واسطه دوستان خودش که گویا اخلاص را مانع بازگویی می‌دانستند، مظلوم ماند.

شکاف نسلی؛ محصول عدم تبیین مطلوب انقلابحجت‌الاسلام محمد رحیمیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، ضمن گرامیداشت چهل‌ودومین سالگرد انقلاب، با بیان اینکه خون‌های بسیاری برای شکل‌گیری انقلاب ریخته شد، اظهار کرد: یکی از چالش‌های ما و وجود فاصله تاریخی بین نسل‌ها است و این می‌تواند مسئله‌آفرین باشد.

وی آزادی بیان را یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: وحشتی که رژیم سابق در جامعه ایجاد کرده بود به گونه‌ای بود که بی‌اعتمادی درون خانواده رسوخ کرده بود و مردم نمی‌توانستند حتی از یک پاسبان انتقاد کنند، در حالی که امروز شاهد هستیم آحاد جامعه در جمهوری اسلامی به راحتی از بالاترین شخص اجرایی کشور با هر ادبیاتی انتقاد می‌کنند.

رحیمیان با بیان اینکه کمبود امکانات رفاهی امروز با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: در رژیم گذشته امکانات اولیه زندگی در حد داشتن آب بهداشتی، در دسترس بودن خوراک و پوشاک، جاده، بهداشت و درمان، تغذیه مناسب وجود نداشت و زندگی مردم از لحاظ اقتصادی بسیار اسف‌بار و مدیریت کشور بسیار نابسامان بود.

وی با بیان اینکه هر چند اکنون ساحل دریا چندان مناسب نیست، اما در رژیم گذشته ساحل دریا برای متدینین قابل ورود نبود، و مسافران در زمان قبل انقلاب در ساحل دریای مازندران به طرز ناهنجاری به تفریح می‌پرداختند و اغلب با همان لباس شنا وارد شهر می‌شدند و خرید می‌کردند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های مازندران با بیان اینکه حمل و نقل و ترابری در شهر بابل با استفاده از اتوبوس‌های فرسوده و در جاده‌های خاکی و به‌صورت مختلط و با حیوان و انسان بود، گفت: وضعیت جامعه در رژیم گذشته در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قابل مقایسه با این زمان نیست.

وی با بیان اینکه اسنادی داریم که در رژیم گذشته ترانزیت مواد مخدر به دست خاندان پهلوی بود، افزود: اوایل انقلاب در نزدیکی کاخ اشرف در شهرستان نور بافور بزرگی را به عنوان یک نماد فرهنگی در آنجا نصب کرده بودند.

رحیمیان با بیان اینکه رژیم گذشته در حوزه سیاسی، سرسپردگی به ارابان غرب داشت، بیان کرد: آن‌ها شاه را مقتدر کرده بودند به عنوان ژاندارم منطقه تا در زمان مناسب بتواند منافع آن‌ها را محافظت و تأمین کند و مستشاران خارجی در ایران از امکانات ایران برای منافع خود بدون اجازه بهره می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه رژیم گذشته ارتباطات تنگاتنگی با غرب داشت و وابستگی رژیم به غرب صد در صد بود، افزود: آن‌هایی که ادعا می‌کنند اوضاع کشور در دوران پهلوی گل و بلبل بود، پاسخ دهند چرا همه سلایق سیاسی تا حزب توده، جبهه ملی، حزب مؤتلفه، نهضت آزادی و... که برخی هم با نظام جمهوری اسلامی زاویه داشتند، مخالف شاه بودند. پس نتیجه می‌گیریم فضای جامعه مطلوب نبود و راهپیمایی میلیونی مردم در شهر‌ها و رأی ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی اثبات این مهم است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران با اشاره به بیگاری‌های اجباری که رضاشاه از مردم می‌کشید، گفت: خانواده پهلوی کل زمین‌ها را برای خودشان تصاحب کرده بودند و خود را مالک می‌دانستند و شاه مردم را به زور برای کندن معدن، سنگ آهن و... به‌کار می‌گرفت، چون نظام خانی بود و هر خان موظف بود تعدادی نیرو به شاه دهد و در این میان خانواده‌هایی به خاطر بیگاری نان‌آور خانه، گرسنه می‌ماندند.

مقابله شاه با مردم در میدان ژاله

وی افزود: حوادث سال ۵۷ میدان ژاله (شهدای فعلی)، و خیلی از حوادث دیگر گویای این است که شاه در مقابله با مردم بود؛ و در سرکوب مردم از سوی دولت‌های غربی نیز حمایت می‌شد.

رحیمیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید مشکل تحریف حل شود تا مشکل تحریم و چیز‌های دیگر حل شود و چند سال پیش هم درباره تحریف امام (ره) در سخنرانی که در مرقد حضرت امام (ره) داشتند، هشدار داده بودند، افزود: مقام معظم رهبری در زمان حضرت امام راحل هم اصرار داشتند تاریخ انقلاب اسلامی را به‌صورت سالم بنویسند تا آینده سوء‌استفاده نشود.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی خواسته مردم بود، افزود: ما کاستی‌ها و مشکلات امروز جامعه را انکار نمی‌کنیم، ولی نظام ما، چون متکی به رأی مردم است مردم باید در انتخابات دقت بیشتری کنند و یادمان است مقام معظم رهبری بسیار اصرار داشتند که کسی را که انتخاب می‌کنید چهار سال عهده‌دار تمام شئونات زندگیتان و تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر شکاف نسلی در کشور، افزود: باید اعتراف کنیم که در تبیین انقلاب به‌صورت مطلوب و مناسب کار نشد حتی کار‌های خوبی که صورت می‌گرفت، بیان نشد و نظام به‌واسطه دوستان خودش که گویا اخلاص را مانع بازگویی می‌دانستند، مظلوم ماند.

کتاب «سعود چهل ساله»؛ انقلاب از زبان بیگانگان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران گفت: توصیه می‌کنیم جوانان مطالعات خود را از مستندات حتی از زبان بیگانگان درباره انقلاب بیشتر کنند و کتاب «سعود چهل ساله» که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده و ۱۵ هزار سند خارجی را بررسی کرده را مطالعه کنند.

وی افزود: نسل امروز نمی‌تواند درک کند که غربی‌ها ایران را لایق ساختن آفتابه هم نمی‌دانستند و نخبگانی که کار ابداعی انجام می‌داند نه تنها تشویق نمی‌کردند بلکه مورد تهدید ساواک نیز قرار می‌گرفتند چراکه آن‌ها می‌خواستند کشور در همه زمینه‌ها عقب مانده و وابسته به غرب باشد و اوج تحقیر علمی، اخلاقی در کشور را شاهد بودیم.

رحیمیان با بیان اینکه رژیم گذشته اوج «نمی‌توانید» را در جامعه ترویج می‌کرد: گفت: رژیم، ایجاد ابتکار و اختراع را برخلاف رویکرد حکومت می‌دانست و برای آن‌ها حتی اختراعات کوچک قابل تحمل نبود، بنابراین وقتی جوان‌‎ها با حقیقت انقلاب آگاه شوند متوجه می‌شوند که انقلاب چه دینی بر آن‌ها دارد و آن‌هایی که پای انقلاب خون دادند و ایثار کردند بی‌جهت نبود و آن‌ها ارزش انقلاب را می‌دانستند و ما وارثان خون‌های شهدا هستیم آن‌هایی که پدر خودشان را ندیدند و همسرانی که برای دفاع از انقلاب از همه چیزشان مایه گذاشتند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که دل به انقلاب دارند، همت بیشتر و دفاع بیشتر از انقلاب کنند و عرصه را برای عرض اندام دشمن باز نکنند و آن‌هایی که مطلع هستند نیاز است برای انعکاس اخبار انقلاب و تبیین آن تلاش کنند و این نسل را بیدار کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران با بیان اینکه برخی عملکرد‌ها در جمهوری اسلامی، قابل دفاع نیست، اظهار کرد: چون خود مردم در مدیریت نظام به‌صورت واقعی دخیل هستند و از شورای شهر، نمایندگی مجلس، ریاست جمهوری و... را مستقیم خود انتخاب می‌کنند چنانچه در صحنه حضور فعال داشته باشند می‌توانند جلوی انحرافات را بگیرند.

وی با بیان اینکه امروز فضای جامعه فضای کار و تلاش است، ادامه داد: امروز مردم و مدافعان حرم و شهید حججی‌ها در کشور هستند و هنوز نسل جوان پاکی خود و تعهد به آرمان‌های انقلاب را دارد، اما کوتاهی‌های ما سبب می‌شود نسل جوان تاریخ واقعی خود را درک نکند.

رحیمیان بیان کرد: آگاهی بخشی، روشنگری و آشنا کردن با واقعیات، نه تبلیغات بی‌اساس و دروغین، بی‌شک می‌تواند جوانان باصفا و خالص را با واقعیات روبرو کند و آن‌ها متوجه مظلومیت نظام و انقلاب شوند.

۱۵۰ شبکه ماهواره‌ای رایگان با چه هدفی!

وی ادامه داد: جوانان ما باید فکر کنند چرا غربی‌ها با بیش از ۱۵۰ شبکه ماهواره‌ای برای ایرانیان رایگان برنامه‌سازی می‌کنند در حالی که آن‌ها برای مردم خودشان برای دیدن شبکه وجه دریافت می‌کنند، الحمدالله تجربه بسیار خوبی در برجام پیدا کردیم و واقعا متوجه شدیم که دشمن ما واقعا تشنه به خون ماست و به هیچ وجه رشد و پیشرفت ما برای آن‌ها اهمیت ندارد و همیشه در اندیشه نابودی کشورمان بوده و می‌خواهند فشار‌ها بر کشور ما زیاد کنند.

رحیمیان اظهار کرد: امروز تبلیغات وسیع رسانه‌ای که اغلب دست صهیونیسم جهانی و خودفروختگان و مزدوران داخلی است، می‌خواهد نسل جوان را دچار یک تحیر و سرگردانی کند به‌گونه‌ای که او فکر کند انقلاب اسلامی برای او کاری نکرده و یک حرکت جدیدی نتوانسته ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha