واکنش ابوالقاسمی به اظهارات حجت‌الاسلام دانشمند درباره تصدیق تلاوت + فیلم
کد خبر: 3938975
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

واکنش ابوالقاسمی به اظهارات حجت‌الاسلام دانشمند درباره تصدیق تلاوت + فیلم

مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم با انتشار توضیحاتی در فضای مجازی به اظهارات حجت‌الاسلام دانشمند درباره تصدیق پایانی تلاوت پاسخ گفت.

واکنش «ابوالقاسمی» به اظهارات حجت‌الاسلام دانشمند درباره تصدیق تلاوت + فیلمبه گزارش ایکنا، احمد ابوالقاسمی، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم در واکنش به سخنان حجت‌الاسلام مهدی دانشمند، درباره تصدیق پایانی تلاوت، فیلمی را در صفحه شخصی خود منتشر کرد که در ادامه فیلم و متن آن منتشر می‌شود.

«تصدیق پایانی تلاوت در میان اهل تشیع و تسنن، به این شکل متداول شده است و تفاوت آن اهمیت خاصی ندارد. برای مردم عادی حرجی نیست که درباره آن اطلاعاتی نداشته باشند، اما برای خطیب توانمند، آقای دانشمند عزیز، خوب نیست که بدون اطلاع و با ادبیات نامناسب در این زمینه ورود کنند.

ایشان فرموده‌اند که بسیاری از تلاوت‌هایی که از صداوسیما قبل اذان پخش می‌شود، در انتها صدق‌الله العظیم می‌گویند. اولاً بسیاری از تلاوت‌ها، عبارت درستی نیست، چون صداوسیما اکثر تلاوت‌های اذانگاهی را از قاریان ایرانی پخش می‌کند و سال‌ها حتی تلاوت‌های قاریان مشهور جهان اسلام به این دلیل، از صداوسیما پخش نمی‌شد.

آقای دانشمند! یکی از کسانی که شما او را بی‌پدر خطاب کردید، بنده بودم. ما به خاطر اعتراضات و مطالبه مردم نسبت به اینکه چرا صدای عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، شحات و ... در هنگام اذان پخش نمی‌شود، تغییری در روند به وجود آوردیم و صدای آن‌ها را پخش کردیم. از نظر هنری درست نیست که تصدیق قاری را حذف کنیم و یک تصدیق با فضای صوتی و لحنی متفاوت بر آن بگذاریم.

گفته‌اید که احساس می‌کنید در پخش تصدیق قاریان غیر ایرانی، غرض و مرض وجود دارد. خیر، این طور نیست. ما نه غرض داریم و نه مرض. همچنین گفته‌اید که یقین دارم جهل نیست و ریگی در کفش‌تان است. جای سؤال است که این یقین را شما از کجا حاصل کرده‌اید؟

شما همچنین به قاریان اهانت کردید و گویا متأسفانه مد شده است که اگر کسی در بعضی اجتماعات مذهبی اینگونه سخن بگوید، فکر می‌کنند آدمِ لوتی‌مسلکی است. در حالی که در ادبیات و سیره ائمه(ع) هرگز چنین مواردی وجود نداشت که کسی بخواهد، گستاخی کند و این واژه‌ها را به کار برد. شما به بنده و امثال بنده اهانت کردید، در حالی که سال 56، پدر و مادرم، من را با اصرار به کلاس قرآن فرستادند و همواره در منزل ما مجلس اهل بیت(ع) برقرار بود. شما در حالی به من اهانت کردید که از خانواده ما، چهار پسر به جبهه رفته بودیم، اما باز هم دل پدر آرام نگرفت و خودشان برای خدمت‌رسانی به رزمندگان عازم جبهه شدند. شما به افرادی همچون مدیر محترم پخش سیمای قرآن که طلبه‌ای با اخلاق و بااطلاع بود و به خاطر حضور در محل کار و ابتلا به کرونا از دنیا رفت، اهانت کردید.

در ابتدای دعای اعمال مشهور ام‌داود آمده است: صدق‌الله‌العظیم، پس این یک جمله جدیدی نیست که اهل سنت از خودشان ساخته باشند. اگر جست‌وجو کنید، خواهید فهمید وقتی شهید مطهری درباره عبدالباسط سخن می‌گفت، کلی از او تعریف کرد.

یکی از اساتید می‌گفت: قبل از انقلاب خدمت علامه طباطبایی رسیدم و گفتم می‌خواهم از صدای یکی از قاریان ایرانی و شیعه استفاده کنم، ایشان گفتند: نه همان صدای عبدالباسط را بگذار تا مردم لذت ببرند، ضمن اینکه علامه طباطبایی وقتی سوره مریم را تلاوت کردند در پایان گفتند: صدق‌الله‌‌العظیم و احتمالاً اطلاعاتشان از شما کمتر نبوده است.

صدق‌الله‌ العظیم، یک موضوع معمولی در میان اهل سنت است و هر وقت هم از [قاریان مصری] خواهش کردیم که در کشور ایران، تصدیق صدق‌الله‌العلی‌العظیم را بگویند، گفته‌اند به روی چشم! اینقدر که حساسیت به خرج می‌دهیم، آن‌ها حساسیت ندارند و نباید داشته باشیم.

بخشی از مردم عزیز کشور، اهل سنت هستند و در این کشور زندگی می‌کنند. مقام معظم رهبری در سفر به کردستان فرمودند: هیچ اشکالی ندارد، اگر اذان اهل سنت از صداوسیمای این استان پخش شود. ایشان تلاش می‌کنند که وحدت حفظ شود، اما شما بدون اطلاع و آگاهی مطالبی را بیان می‌کنید.

شما گفته‌اید که صدق‌الله العلی‌العظیم از شعائر شیعه است. این حرف را از کجا آوردید؟ کدام یک از مراجع دینی، بزرگان و دانشمندان چنین حرفی زده‌اند؟ من اگر جای شما بودم، از این گروه زحمتکش (جامعه قرآنی) عذرخواهی می‌کردم. شما هم اگر در مکتب اهل بیت(ع) بزرگ شده‌اید، عذرخواهی کنید.»

پاسخ ابوالقاسمی به اظهارات حجت‌الاسلام دانشمند
انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
بشیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۷:۰۴
2
4
با سلام
عاقبت این روحانی نما هم روسیاهی خواهد بود چون چند وقتی هست که این آقا برای گرم کردن فضای سخنرانی خود از این اراجیف زیاد میگن.
یادتون نگهدارید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۴:۴۳
2
2
از امثال این بزرگواران مثل آقای دانشمند که عهده دار آموزش دین به مردم هستند بیش از این نیز انتظار نمیرود.
captcha