تعطیلی مساجد فرانسه به بهانه مبارزه با اسلام‌گرایان افراطی
کد خبر: 3938896
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

تعطیلی مساجد فرانسه به بهانه مبارزه با اسلام‌گرایان افراطی

دولت فرانسه به بهانه آنچه مقابله با تجزیه‌طلبی اسلام‌گرایانه خوانده، اقداماتی را علیه مساجد این کشور اروپایی آغاز کرده و قصد دارد برخی از این مساجد را تعطیل کند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العرب، ژرارد درمنین» وزیر کشور فرانسه روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که در صدد است تعدادی از مساجد این کشور اروپایی را در راستای «اقدام گسترده و قاطعانه» علیه تجزیه‌طلبی اسلام گرایانه تعطیل کند.

وی افزود: پاریس قصد دارد طی چند روز آینده ۷۶ مسجد را در راستای عملیات «گسترده و بی‌سابقه علیه تجزیه‌طلبی» مورد بازرسی و تفتیش قرار دهد.
 
بر اساس اطلاعاتی که در روزنامه فرانسوی «فیگارو» منتشر شده و خبرگزاری فرانسه صحت آن را تأیید کرده است، بنا بر گفته دارمنین، سرویس‌های امنیتی فرانسه ۷۶ عبادتگاه مسلمانان که ۱۶ مورد در پاریس و ۶۰ مورد در دیگر نقاط این کشور اروپایی است، تحت نظارت قرار داده و احتمالاً برخی از این مساجد را تعطیل کند.
 
دارمنین حکمی را در خصوص بازرسی و تفتیش مساجد به فرمانداران این کشور ارسال کرده است و ۱۸ مسجد، به دستور وی هدف «اقدامات فوری» قرار خواهند گرفت.
 
این در حالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پس از آنکه به دلیل مواضع اسلام‌ستیزانه خود بسیار تحت فشار قرار گرفت، در مناسبات مختلفی مدعی شد که به هیچ عنوان با مسلمانان و دین اسلام مشکلی ندارد و تنها در صدد مقابله با «اسلام گرایی افراطی» است.

دارمنین در تاریخ سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) اعلام کرد که در سه سال گذشته و از زمانی‌که ماکرون به‌عنوان رئیس‌جمهور فرانسه آغاز به کار کرده ، ۴۳ مسجد تعطیل شده است.

انتهای پیام
captcha