مسائل فرهنگی و مذهبی در توسعه روستاها دیده شوند
کد خبر: 3938791
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

مسائل فرهنگی و مذهبی در توسعه روستاها دیده شوند

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران، گفت: اگر قرار است به توسعه همه‌جانبه روستا برسیم نباید توسعه را فقط به آسفالت و مسائل عمرانی گره بزنیم و مسائل فرهنگی و مذهبی را رها کنیم.

مسائل فرهنگی و مذهبی در توسعه روستاها دیده شوندبه گزارش ایکنا از مازندران، ظهر امروز ۱۲ آذرماه، محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با محمد رضا غلامی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدرضا غلامی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران در این دیدار اظهار کرد: در ذهن من از ایام خردسالی از واژه «جهاد» که در طول سال‌های انقلاب حضور پررنگ و کم‌توقع و غیرانتفاعی برای مجموعه خودشان دارند، نگاه مثبتی وجود دارد.

وی افزود: امروز جهاد دانشگاهی وارد فعالیت علمی و دانشگاهی شده و این فرصت استثنایی است که با برنامه کمک‌کار مدیران در توسعه همه جانبه باشند.

غلامی با بیان اینکه بحث آموزش و مهارت افزایی حلقه مفقوده توسعه استان است، تصریح کرد: متاسفانه کم اطلاعی برخی از دهیاران که نماینده دولت در روستا است و نیز وجود برخی از شورا‌های روستایی که از وظایف خود غافل هستند منجر می‌شود که اجرای طرح‌های توسعه‌ای و توزیع عادلانه امکانات با مشکل مواجه شود و برگزاری دوره آموزشی برای دهیاران و شورا‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه آموزش و ترویج و تبیین مشاغل خانگی روستا در استان عقب ماندیم، افزود: خوشبختانه روستائیان به خوبی کار خودشان را انجام دادند، اما ما نتوانستیم همپای روستائیان در توسعه روستا موفق باشیم لذا اکنون تلاش می‌کنیم با حضور در روستا‌ها تصمیمات لازم را در همان روستا اتخاذ کنیم.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران با بیان اینکه آمادگی داریم یک اتاق فکر، علمی، پژوهشی و اجرایی برای توسعه همه‌جانبه روستا داشته باشیم، گفت: اگر قرار است به توسعه همه‌جانبه روستا برسیم نباید توسعه را فقط به آسفالت و مسائل عمرانی گره بزنیم و مسائل فرهنگی و مذهبی را رها کنیم.

وی با بیان اینکه باید رسانه‌ها در تبیین جایگاه شورا و دهیار عزم جدی داشته باشند، افزود: مردم باید شورایی انتخاب کنند که بتواند وکیل خوبی برای آن‌ها باشد و به خوبی از حقوق آن‌ها دفاع کند.

غلامی پیشنهاد کرد: استانداری آمادگی دارد تا هفته آینده دو طرح از جهاد دانشگاهی را دریافت و برای اجرای آن رایزنی کند.

انتهای پیام
captcha