2020؛ از جنایت تا خیانت
کد خبر: 3938707
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
رسانه سریلانکایی تحلیل کرد:

2020؛ از جنایت تا خیانت

وبلاگ انگلیسی‌زبان «پیام حکمت»(messageofwisdom) در سریلانکا به نشر مقاله‌ای با عنوان «2020، سالی فاجعه‌بار» و تحلیل جنایت‎های آمریکا به ویژه ترور سردار سلیمانی اقدام کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ابتدای این مقاله آمده است: سال 2020 کاملاً سالی فاجعه‌بار بوده و ما این را اثبات خواهیم کرد اما ابتدا باید یک نکته اساسی را روشن کنیم، ما مسلمانان تقویم و سال قمری را مهم‎تر از تقویم میلادی می‎دانیم ولی با توجه به سلطه غرب بر بسیاری از تحولات و رویدادهای جهانی، مجبور به استفاده از برخی الزمات این تسلط از جمله استفاده از تقویم میلادی شده‌ایم.

مقاله در ادامه می‌افزاید: سال 2020 میلادی با وقوع جنایت هولناکی که دونالد ترامپ مرتکب آن بود، آغاز شد و آن دستور ترور ژنرال قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد در سوم ژانویه بود. این جنایت قابل بخشش و فراموش شدنی نیست و ترامپ باید در قبال آن پاسخگو باشد و ایران اسلامی باید هر راهی برای محاکمه این جنایتکار جنگی و همدستان آن را دنبال کند. متأسفانه و در حالی که هنوز این سال به پایان نرسیده، جنایت هولناک دیگری اتفاق افتاد و دکتر محسن فخری‌زاده، برترین دانشمند و فیزیکدان ایرانی در روز بیست و هفتم نوامبر در حوالی تهران ترور شد. تقریباً مسلم است که اسرائیل و آمریکا در آن سهیم بوده‌اند. آیا این دو ـ ترامپ و نتانیاهو ـ در روزهای آخر عمر رژیم ترامپ در تلاش هستند جنگی را علیه ایران راه بیاندازند؟

سیاست‌های آمریکا همچنین مردم سایر نقاط جهان در عراق، سوریه، یمن یا لیبی را نیز تحت تأثیر قرار داده این کشور علاوه بر دخالت‌های نظامی، از ابزار تحریم‌ها استفاده کرده و زندگی صدها میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ایران نمونه برجسته آن است که مردمش تحت تأثیر تحریم‌های غیرقانونی قرار دارند.

مسئله خیانت به آرمان فلسطین نیز در این سال رقم خورده است و این موضوع نشان می‌دهد صرفاً با گفت‌وگو نمی‌توان جهان را اصلاح کرد. متأسفانه بیشتر قریب به اتفاق قربانیان این سیستم ظالمانه و فاسد در جهان مسلمان هستند؛ بنابراین توده‌های مسلمان باید در برابر حاکمان فاسدشان که عوامل امپریالیسم و صهیونیسم هستند، قیام کنند. این افراد باید از قدرت برکنار و به زباله‌دان تاریخ فرستاده شوند.

 البته آمریکایی‌ها  درسال 2020 و در بعد سیاست داخلی‌شان نیز زبانزد دنیا شدند و با توجه به قتل وحشیانه جورج فلوید به وسیله پلیس این کشور، به عنوان یک جامعه عمیقاً نژادپرست در معرض دید و قضاوت جهانیان قرار گرفتند.

از دیگر نکات منفی این سال موضوع همه‌گیری ویروس کرونا در جهان بود که  به یکی از بدترین بحران‌ها تبدیل شده است. البته در این سال فشار هندوهای افراطی در هند بر مسلمانان را نیز شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام
captcha